ایلام؛

100 هزار هکتار از اراضی ملی کشور تاکنون جنگلکاری شده است

در حوزه جنگل کاری مشارکتی 100 هزار هکتار در نقاط مختلف انجام شده که استان ایلام در این زمینه و در حوزه حفاظت از جنگل ها پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار 100 هزار هکتار از اراضی ملی کشور تاکنون جنگلکاری شده استگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  رئیس سازمان جنگل ها,مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حوزه جنگل کاری مشارکتی 100 هزار هکتار در نقاط مختلف انجام شده که استان ایلام در این زمینه و در حوزه حفاظت از جنگل ها پیشتاز است.

خداکرم جلالی امروز  در حاشیه بازدید از نهالستان شهرستان ایوان و درجمع خبرنگاران استان در مورد مقابله با آتش سوزی ها گفت: تامین تجهیزات مورد نیاز همچون بالگرد و هواپیمای آبپاش، اطفای آتش زمینی سیستماتیک و انفرادی و ایجاد یگان زمینی برای اطفای آتش از برنامه های سازمان است.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نیروهای مسلح و جمعیت هلال احمر کشور خبر داد که در قالب این تفاهم نامه در زمان وقوع آتش سوزی این دو نهاد تجهیزات مورد نیاز خاموش کردن آتش همچون هواپیما و بالگرد آبپاش را در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دهند.

وی در خصوص احیای جنگل های بلوط نیز تاکید کرد: عوامل مختلف خشکیدگی درختان بلوط موجب آسیب دیدن 50 درصد عرصه های جنگلی استان ایلام شد که البته با انجام اقدامات مختلف از سال 93 تا کنون روند توسعه خشکیدگی درختان متوقف شده است.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در سفری یک روزه با هدف بازدید از طرح های آبخیزداری و جنگل کاری عرصه های طبیعی ایلام وارد این استان شد.

دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام ,بازدید از عرصه های جنگلی بوستان جنگل چغاسبز,سازه های آبخیزداری تنگه ارغوان,نهالستان های ایوان و مهران و طرح های احیای جنگل در شهرستان مهران از دیگر برنامه های رئیس سازمان رئیس سازمان جنگل ها,مراتع و آبخیزداری کشور در سفر یک روزه به استان ایلام است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.