ایلام؛

سازمان جنگل ها تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش سوزی را در این استان تامین کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید امکانات و تجهیزات لازم برای جلوگیری و مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع این استان را تامین و فراهم کند.

سازمان جنگل ها تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش سوزی را در این استان تامین کند
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید امکانات و تجهیزات لازم برای جلوگیری و مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع این استان را تامین و فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در دیدار رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن مسیرهای دسترسی به عرصه های ملی این استان، وجود بالگرد و هواپیمای آب پاش در مواقع آتش سوزی ضروری است و استاندار و مسئولان استان به طور جدی پیگیر تامین این تجهیزات هستند.

وی افزود: بیانات صریح سال گذشته مقام معظم رهبری و اقدامات ارزنده دولت در خصوص حفاظت از اراضی ملی بیانگر اهمیت این حوزه و نقش مردم در حفاظت از عرصه هاست بنابراین سازمان جنگل ها و مراتع باید برای برآورده کردن نیازهای این بخش برنامه ریزی کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به حضور مردم در عرصه های طبیعی به ویژه در ایام تعطیلات عید نوروز یادآور شد: عامه مردم استان به علت انس نزدیک با طبیعت از عرصه ها حفاظت می کنند اما همواره سودجویانی نیز هستند که اقدام به تخریب زمین های ملی می کنند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار گفت: سرانه جنگل در استان ایلام به ازای هر نفر، شش برابر میانگین کشوری و دو برابر میانگین جهانی است.

خداکرم جلالی با تاکید بر اینکه مسئولان کشور با وجود موانع و مشکلات عزمی جدی در راستای صیانت از جنگل ها دارند، افزود: میزان تخلفات در زمین های ملی 35 تا 40 درصد کاهش یافته که نقش مردم از طریق فرهنگ سازی عمومی در این زمینه بسیار حایز اهمیت است.

وی در خصوص پدیده آتش سوزی جنگل ها نیز اظهار کرد: آتش سوزی در تمامی عرصه های کشور رخ می دهد و برای مهار و جلوگیری از این حوادث در سال آینده تامین بالگرد و هواپیمای آب پاش در دستور کار سازمان قرار دارد.

از ابتدای سال جاری تاکنون طرح احیا، غنی سازی و بازسازی، جنگل ها و مراتع در 100 هکتار از اراضی طبیعی آسیب دیده استان ایلام بر اثر حوادثی همچون آتش سوزی، اجرا شده است.
بیش از یک هزار و 211 هکتار از اراضی جنگلی، مراتع و مناطق حفاظت شده استان ایلام در سال جاری طعمه آتش شد.

در استان ایلام 640 هزار هکتار جنگل وجود دارد که بخش مهمی از این جنگل ها را درختان بلوط تشکیل می دهد که در سال های اخیر بخاطر خشکسالی و تهدید عامل انسانی خسارت های زیادی به این جنگل ها وارد شده است.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در سفری یک روزه با هدف بازدید از طرح های آبخیزداری و جنگل کاری عرصه های طبیعی ایلام وارد این استان شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.