ایلام؛

خلع و يد 20هزار هکتار از اراضی ملی

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سال جارى20هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید و 50 هزار هکتار نیز رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ايلام؛ خداکرم جلالی اعلام کرد: نظر به تاکید رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت و نیز اهمیت موضوع نسبت به تلاش افزون تر برای حفظ اراضی ملی ، ساز وکارهای مختلفی در جهت کاهش تخلف و تخریب عرصه های طبیعی و اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که امسال میزان جرایم و تخلفات این حوزه میانگین 35درصد کاهش یافته است .

جلالى انجام طرح های مشارکتی با همکاری جوامع محلی را از جمله مهمترین برنامه های سازمان در نقاط مختلف کشور در مقیاس سه میلیون هکتار در کشور عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال این میزان به پنج میلیون هکتار افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد طرح های مشارکتی با همکاری عموم مردم به ویژه جوامع بهره بردار محلی در حفظ و پایداری جنگل ها موثر است، اضافه کرد: مراقبت و نگهداری از عرصه ها، جنگل کاری، افزایش پوشش های گیاهی، جایگزینی سوخت های فسیلی و نوین چون بخاری های گازی، خورشیدی و نفتی به جای چوب درختان از جمله این برنامه ها است.

جلالی گفت: در یک اقدام دیگر و با امضای تفاهم نامه با نیروهای مسلح کشور، از سال آینده 2 هزار سرباز متناسب با نیاز استان ها برای کمک یگان های حفاظت منابع طبیعی به کار گیری می شوند و با اجرای این طرح سرانه حفاظت از عرصه های ملی 2 برابر می شود.

وی واگذاری عرصه های ملی به مردم برای بهره برداری و حفاظت از این اراضی ملی را در قالب طرح هایی چون کشت و توسعه گیاهان دارویی، جنگلکاری اقتصادی با هدف حفظ و صیانت از منابع طبیعی با کمک مردم از دیگر برنامه های این سازمان است.



انتهاى پيام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.