اصفهان؛

پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و حقوق بیت المال

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:دستگاه قضایی استان اصفهان در صورت دریافت گزارش و یا تشخیص تخلف نسبت به بازپس گیری اراضی تصرف شده احتمالی صدور حکم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان اصفهان با حضور اعضا و به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: از آنجا که اراضی ملی متعلق به عموم بوده و منفعت حاصل از آن در راستای انجام امور عام المنفعه و کمک به نیازمندان جامعه صرف می‌شود در راستای قانون و بهره مندی از ظرفیت‌های آن ضمن حفظ آن در این شورا اتخاذ تصمیم می‌گردد.

وی افزود: پیش بینی و پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی اعم از موات، بایر و غیره از دیگر مباحث بوده و با تعامل و همفکری سازمانها و نهادهای مسؤول که عضویت این شورا را نیز دارا هستند راهکارهای عملی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان اصفهان در ادامه هرگونه واگذاری یا تصرف اراضی ملی را خلاف قانون، جرم اعلام و تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در صورت دریافت گزارش و یا تشخیص تخلف در این خصوص در راستای قانون برخورد کرده و نسبت به بازپس گیری اراضی تصرف شده احتمالی صدور حکم کرده و زمین خواران و افرادی که فکر سوء استفاده از اراضی ملی را در سر می‌پرورانند بدانند با برخورد قاطع و مجازات قانونی دستگاه قضایی روبرو خواهند شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.