گالوپ: از هر 10 آمریکایی 3 نفر مخالف توافق هسته‌ای ایران هستند

نظرسنجی گالوپ از مخالفت 57 درصدی مردم آمریکا با توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «هیل»؛ نظرسنجی‌های جدید نشان می دهد از هر 10 آمریکایی 3 نفر با توافق هسته‌ای ایران و 1+5 که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما منعقد شد، مخالف هستند.

بنابر این نظرسنجی که از سوی گروه تحقیقاتی گالوپ منتشر شده است 57 درصد مردم آمریکا با لغو تحریم‌های ایران در ازای نظارت بر فعالیت های هسته‌ای این کشور مخالف هستند. این گروه معتقدند ایران تهدیدی برای صلح جهانی است و تحریم‌ها علیه این کشور باید همچنان اعمال شود!!! تنها 9 درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی از امضای توافقنامه هسته‌ای ایران و سران شش قدرت جهانی حمایت کرده‌اند. 80 درصد شرکت کنندگان که از حامیان حزب جمهوری خواه آمریکا بوده‌اند، با این توافقنامه دولت اوباما مخالفت کرده‌اند.

بر این اساس، بسیاری از آمریکاییها قبل از اجرای توافقنامه، از ایران هسته‌ای واهمه داشتند و این ترس با نفوذ افکار حزب جمهوری خواه همچنان باقی است. به گونه ای که 75 درصد شرکت کنندگان بر این باورند که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است! آنها خواستار پیگیری فعالیت هسته ای ایران از سوی قدرتهای بزرگ همچون آمریکا هستند. این آمار نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

مجموع این نظر سنجی نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها از یک دیدگاه منفی نسبت به ایران برخوردارند و تنها 14 درصد نگرش مثبتی به ایران و سیاستهای این کشور دارند. این در حالی است که نگرش مثبت مردم آمریکا به سوریه و کره شمالی به ترتیب 12 و 8 درصد است.

این نظر سنجی گالوپ با شرکت 1021 نفر در فاصله زمانی 3 تا 7 فوریه انجام شده و حاشیه خطای آن 4 درصد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار