گالوپ: ترامپ، نامزد نامحبوب جمهوریخواهان در انتخابات آمریکاست

بر اساس نظرسنجی‌ها، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقایسه با نامزدهای سابق این حزب، چهره‌ای منفی و نامحبوب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ویکلی استاندارد در گزارشی به قلم «کریس دِیتون» نوشت: نتایج بررسی موسسه نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا، در دوران نامزدی برای این سمت، به اندازه دونالد ترامپ نامحبوب نبود. 

نویسنده گزارش ویکلی استاندارد در ادامه نوشت: اخیرا «آن کولتر،» نویسنده و تحلیلگر آمریکایی، اعلام کرد رونالد ریگان هم در دوران نامزدی برای پست ریاست جمهوری آمریکا همچون دونالد ترامپ نامحبوب بود. کولتر با اشاره به یک نظرسنجی در ماه مارس سال هزار و نهصد و هشتاد مدعی شد انتخابات کنونی ریاست جمهوری آمریکا مشابه انتخابات ریاست جمهوری آن دوران است. 

نویسنده ویکلی استاندارد در ادامه نوشت: صرفنظر از اعداد و ارقام، طرفداران و حامیان ترامپ استدلال کرده‌اند وی و رونالد ریگان افرادی خارج از حزب جمهوریخواه و چهره‌های نامحبوب برای جمهوریخواهان هستند. برای مثال جفری لورد گفته است منتقدان حزب جمهوریخواه آمریکا معتقد هستند که دیدگاه حزب جمهوریخواه درباره ریگان و ترامپ کاملا شبیه هم است. بخشی از بی‌اعتمادی حزب جمهوریخواه هم ناشی از تردید‌ها درباره میزان اعتماد به این نامزد‌ها است. 

این برداشت که دیدگاه عمومی درباره دونالد ترامپ و رونالد ریگان مشابه هم است باعث شده است که موسسه گالوپ نتایج نظرسنجی‌های دهه هزار و نهصد و هشتاد را درباره رونالد ریگان با دقت بررسی کند. کار‌شناسان موسسه گالوپ اعلام کردند در بررسی نتایج این نظرسنجی نتوانستند اسنادی را بیابند که بر اساس آن‌ها بتوان اظهارات خانم کولتر را درباره تشابه انتخابات کنونی ریاست جمهوری آمریکا با دهه هزار و نهصد و هشتاد تایید کنند. 

 موسسه گالوپ حتی متوجه شده است که نتایج نظرسنجی‌ها درباره ریگان و ترامپ کاملا متفاوت است. در واقع تعدادی نظرسنجی سنتی در سطح آمریکا از دهه هزار و نهصد و هشتاد وجود دارند که درباره رونالد ریگان انجام شده‌اند. در مجموع، اطلاعات این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اغلب مردم آمریکا در آن زمان نگاه مثبتی درباره رونالد ریگان داشته‌اند. 

نتایج بررسی‌های موسسه گالوب همچنین نشان می‌دهد در ماه مه تا اوت (خرداد تا شهریور) سال ۱۹۸۰، حدود هفتاد درصد از شهروندان آمریکا از رونالد ریگان حمایت می‌کردند. 

نتایج نظرسنجی‌های دیگر موسسات و مراکز نظرسنجی هم در آمریکا نشان می‌دهند که رونالد ریگان در هزار و نهصد و هشتاد در میان مردم آمریکا چهره‌ای مثبت محسوب می‌شد. بر اساس این بررسی، چهره ریگان در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در هزار و نهصد و هشتاد به مراتب مثبت‌تر از چهره دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی کنونی در سال دو هزار و شانزده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار