داعش 122 واحد مسکونی در موصل را مصادره کرد

یک مقام مسوول در حزب دموکرات کردستان عراق از مصادره 122 واحد مسکونی شهروندان کرد در شرق موصل به دست تروریست‌های داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المسله ، "سعد مموزینی" مسوول رسانه‌ای حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که دیوان به اصطلاح محاسبه تروریست‌های داعش، براساس قوانینی که وضع کرده است، 122 واحد مسکونی متعلق به شهروندان کرد عراقی در مناطق "حی التامیم"، "الجزایر" و "کراج الشمال" واقع در شرق موصل را به نفع خود مصادره کرد.

به گفته این منبع عراقی، صاحبان این منازل، چندین ماه است که خانه‌های خود را به دلیل حضور داعش و درگیری در این مناطق ترک کردند.

مموزینی افزود: تروریست‌های داعش با یورش به منازل شهروندان عراقی در این منطقه از آنها خواستند که سند مالکیت خانه خود را در اختیار آنها قرار دهند و پس از این، آنها خانواده‌های عراقی را مجبور به ترک منازل خود کردند.

گروه ترویستی داعش دهم ماه ژوئن سال 2014میلادی (20خرداد 93) شهر موصل مرکز استان نینوای عراق را به اشغال خود درآورد و پس از آن نیز برخی مناطق دیگر عراق را اشغال کرد. این گروه تروریستی در این مدت مرتکب جنایت‌های زیادی در این کشور شده است که اعدام مردم بی گناه و مخالف خود تنها بخشی از این جنایت‌ها است.

دبیرکل کتائب سیدالشهدا از گروه‌های مقاومت اسلامی در الحشد الشعبی، زمان عملیات آزادسازی موصل مرکز نینوا در 400 کیلومتری شمال بغداد را دو ماه آینده ذکر کرد و گفت: الحشدالشعبی برای شرکت در عملیات موصل اصرار دارد تا مانند رمادی به ویرانه تبدیل نشود.

براساس این گزارش، تروریست‌های داعش که اکنون با پیشروی‌های گسترده نیروهای عراقی در بخشی از مناطق از جمله استان انبار تلفات جانی و مالی سنگینی متحمل شدند، اکنون سعی می کند شکست‌های خود را به نحوی جبران کند.

همچنین افت شدید قیمت نفت و پیشروی‌های گسترده نیروهای عراقی و سوری در مرز های ترکیه ، محدوده مانور تروریست‌های داعش برای صدور منابع نفتی خود را محدوده کرده است. این گروه افراطی با مشکلاتی در تامین منابع مالی روبه رو شده است.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار