چرا آمریکا آزمایشگاه شیمیایی داعش را درموصل بمباران نمی کند؟+ تصاویر

آزمایشگاه گروه تروریستی داعش در موصل عراق با حدود 40 کیلوگرم ترکیبات اورانیوم تاکنون هدف حملات هوایی آمریکا قرار نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، گروه تروریستی داعش از یک آزمایشگاه فوق پیشرفته در موصل برای ساخت بمب و سلاح های شیمیایی و آموزش ساخت مواد منفجره به نیروهای جدید خود استفاده می کند. این گروه تروریستی از سال 2014 -- زمانی که موصل را به تصرف خود درآورد -- در این آزمایشگاه مشغول به فعالیت است. عناصر داعش همچنین با اشغال این آزمایشگاه به 40 کیلوگرم ترکیبات اورانیوم دسترسی پیدا کردند. اما جالب است که این آزمایشگاه تاکنون هدف حملات هوایی آمریکا قرار نگرفته است.

ژنرال "حاتم مقصوصی،" افسر ارشد مواد منفجره عراق اعلام کرد: دانشگاه موصل بهترین مرکز تحقیقاتی گروه تروریستی داعش در جهان است. کارآموزان به رقه سوریه و پس از آن به دانشگاه موصل می روند تا از امکانات موجود در این دانشگاه استفاده کنند.

زمانی که این آزمایشگاه در سال 2014 بدست عناصر گروه تروریستی داعش افتاد، مقامات عراق به سازمان ملل اطلاع دادند حدود 40 کیلوگرم ترکیبات اورانیوم موجود در این مرکز اکنون بدست عناصر داعش افتاده است. اورانیومی که می تواند در تولید سلاح های کشتار جمعی استفاده شود.

این درحالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد این اورانیوم دارای درجه پایین است و هیچ خطر امنیتی برای مردم به دنبال ندارد.

مقصوصی در ادامه افزود: عناصر داعش با استفاده از امکانات این آزمایشگاه حملات مخربی در عراق انجام داده اند. افراد آموزش دیده نیز پس از بازگشت به کشور خود می توانند حملات مرگباری انجام دهند.

موصل تابستان 2 سال پیش بدست عناصر گروه تروریستی داعش افتاد. تا ماه مارس سال 2015 (اسفند 93) دهها دانشمند و مهندس داعشی پایگاه های خود را در این شهر دایر کردند. گفته می شود این پایگاه ها به منظور مطالعه مواد منفجره، سلاح و تولید بمب های انتحاری احداث شده است.

چرا آمریکا آزمایشگاه شیمیایی داعش را درموصل بمباران نمی کند؟
چرا آمریکا آزمایشگاه شیمیایی داعش را درموصل بمباران نمی کند؟چرا آمریکا آزمایشگاه شیمیایی داعش را درموصل بمباران نمی کند؟
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
چون خود امریکا عامل بی ثباتی دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
خوب عراق که میدونه و ماهم فهمیدیم و روسیه هم میدونه و این سه کشور هم هواپیما دارن پس چرا اقدامی برای حمله به این آزمایشگاه نمیکنند؟
آخرین اخبار