پیروانی:

کی روش استعفایش را با کفاشیان هماهنگ نکرد

مدیر فنی تیم ملی فوتبال ایران درباره مشکلات موجود در راه آماده سازی ملی پوشان و استعفای کی روش و خودش اظهاراتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین پیروانی مدیر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان در برنامه ورزش و مردم درباره دلیل استعفای خود گفت: هیچ‌کس  نمی‌تواند برای تیم ملی و پیراهن مقدس آن یا برای پستی که در تیم ملی می‌گیرد شرط بگذارد. من اگر استعفایی داده ام  به دلیل فشارها است، شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند در تیم ملی همه مسائل به خوبی پیش می ورد اما این گونه نیست.
 
وی افزود: من نباید، مثل معروف خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو را به دلیل این که مدیر فنی تیم ملی هستم اجرا کنم و بگویم همه شرایط خوب است ،ما باید راستگو باشیم تا بعدها اگر مشکلی وجود داشت نگویند مدیرفنی مسئله ای را مطرح نکرده است.  
 
وی ادامه داد: من به همراه کی روش استعفای خود را نوشته‌ و 24 بهمن‌ماه به کفاشیان تحویل دادم، اما با توجه به اینکه فرودین‌ ماه 95 با عمان و هند بازی داریم، رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی خواستند که در این 2 بازی هم تیم ملی را همراهی کنم. استعفای من نیز مانند کی روش تاکنون بررسی نشده است.  
 
پیروانی گفت: یکی از دوستان انتقاد کرده و به من گفته وقتی قرارداد نداری، چرا استعفا داده ای؟  چون نیازی به استعفا نبود اما باید بگویم قرارداد نداشتم اما تعهد که داشتم. قرارداد من هم تا حدی این ماه و آن ماه شد که هنوز امضا نشده است و باز هم می‌گویم با قرارداد یا بدون قرارداد افتخار می‌کنم که کنار تیم ملی کشورم حضور داشتم. من از سرمربی بزرگی چون کارلوس کی‌روش خیلی چیزها یاد گرفتم و شاید اگر استعفا نکرده بودم خیلی‌ها متوجه قرارداد نداشتن من نمی‌شدند. من برای حضور در تیم ملی هیچ شرطی نداشتم و فقط به دلیل تعهدی که دادم به تیم ملی آمدم.
 
مدیرفنی مستعفی تیم ملی اظهار داشت: به هر حال  من می‌توانستم از 24 بهمن‌ماه با تیم ملی همکاری نکنم، اما این گونه حرکات قشنگ نیست و بی‌احترامی به خودم و به مجموعه‌ای است که در آن فعالیت می کنم.
 
وی در خصوص اینکه آیا برای اعتبار فدراسیون فوتبال بد نیست که افراد مطرحی چون پیروانی و خاکپور بدون قرارداد در آن فعالیت می کنند، بیان کرد: در این خصوص مسئولان فدراسیون فوتبال باید پاسخ دهند. در مورد محمد خاکپور باید بگویم دو یا سه بار قرارداد برای امضا در اختیارش قرار گرفت، اما وی اعتقاد داشت باید بندهای آن اصلاح شود. در واقع سرمربی تیم ملی امید با این کار از شخصیت خود به عنوان یک مربی ایرانی دفاع می‌کرد.
 
پیروانی ادامه داد: اما در مورد خودم هم باید بگویم قراردادی به دستم نرسید که آن را امضا کنم. صحبت در خصوص مسائل مختلف تیم ملی چون زمین تمرینی، لباس و قرارداد مربیان در رسانه ها و برنامه های تلویزیونی زشت است.   

خداداد عزیزی در مصاحبه ای گفته شرایط به گونه‌ای شده که ما «همیشه نالان» هستیم.  اگر حرف از رفتن به جام جهانی می زنیم سیستم ما هم باید مطابق با استانداردهای جهانی شود. من با فدراسیون  قرارداد ندارم و اگر استعفایی دادم در ابتدا به خودم احترام گذاشتم، چون حرفی است که زده بودم.
 
وی افزود: به این مسئله برگردیم که چرا من قرارداد نداشتم. من از اول که بدون قرارداد نیامدم و فدراسیون به من گفته بود که قرارداد امضا می‌کنیم، اما اینقدر این ماه و این هفته  کردند و تاکنون قراردادی امضا نکرده ایم. حالا می‌خواهم این را بگویم که اگر بعد از سه چهار ماه که قراردادی امضا نشده بود می‌رفتم، نمی‌گفتند که پیروانی برای چه رفته است؟ نمی‌گفتند درآشفته بازار و بی پولی تیم ملی را رها کرد؟ می‌گویند فوتبال آرامش دارد اما اینکه تماشای بازی‌ها رایگان می‌شود، تیم ملی برای تمرین کردن زمین چمن ندارد، وضعیت تیم‌هایی چون سپاهان و نفت تهران به این روز افتاده‌اند، نشانه آرامش است؟ آرامش فوتبال از دور شده و به نظرم اینکه سرمربی تیم امید قرارداد ندارد، تیم ملی لباس ندارد و مهدی طارمی با یک دست لباس مقابل گوام بازی می‌کند، آرامش نیست.
 
پیروانی در خصوص هماهنگی استعفای کی روش با کفاشیان خاطر نشان کرد: این حرف کفاشیان است اما استعفای کی روش برای باز گذاشتن دست رئیس فدراسیون است. کفاشیان می‌گوید بین تیم‌های آسیایی ما کارلوس کی‌روش داریم و می‌توانیم موفق شویم، اما کی روش هم خواستار امکانات است. بنابراین هماهنگی استعفا با کفاشیان درست نیست. به نظرم ما باید به مسائل اساسی بپردازیم.
 
مدیر فنی تیم ملی با مطرح کردن مجدد بحث آرامش تیم ملی گفت : نداشتن زمین تمرین برای تیم ملی آرامش نیست. ما هر بار که تیم ملی در تهران تمرین دارد، دو سه جلسه در ورزشگاه آزادی تمرین می‌کنیم و زمین این ورزشگاه هم جایی است که تیم‌های باشگاهی باید بازی‌های‌شان را برگزار کنند، اما مسئولان ورزشگاه لطف دارند و ما این بار هم نامه زده‌ایم تا تمرینات را در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم. استعفای کی‌روش به خاطر عصبانیت و ناراحتی از شرایط فعلی است و هیچ هماهنگی در این باره با کفاشیان انجام نشده. او معتقد است باید رئیس بعدی فدراسیون امکانات را برای موفقیت تیم ملی فراهم کند تا ادامه مسیر صعود به جام جهانی فراهم شود.
 
وی در خصوص این که تاثیر دعوت نشدن کی روش به جلسه با اینفانتینو دلیل در استعفای سرمربی تیم ملی است گفت: در این خصوص به کی روش بی‌احترامی شد، اما استعفای کی‌روش ربطی به دعوت نشدن او به جلسه  با اینفانتینو نداشت. ضمن اینکه به جز کی‌روش اسطوره‌های بزرگی مانند دایی، عابدزاده، مهدوی‌کیا، منصوریان، نکونام و آندو تیموریان نیز به جلسه با دبیر کل یوفا و کاندید ریاست فیفا دعوت نشدند. ما نمی‌گوییم که کی‌روش از اینفانتینو برای حضور در ایران دعوت کرده است. طبیعی است که این کار را فدراسیون فوتبال انجام داده، اما برخی ایمیل‌ها نشان از کانال زدن کی روش برای برگزار شدن این جلسه دارد. در مجموع این اقدامات برای حضور وی در ایران تأثیرگذار بوده است.
    
پیروانی در مورد دلیل نتیجه گرفتن فوتبال کشور جنگ زده عراق با امکانات کم در فوتبال آسیا اظهار کرد: در دیدار ایران و عراق در جام ملت های استرالیا تیم ما 85 دقیقه 10 نفره بازی کرد و همه از عملکرد تیم ملی تعریف کردند. ما اگر از کسی خوش‌مان نمی‌آید می‌توانیم از ظاهر یا اخلاق او انتقاد کنیم، اما نمی‌توانیم علم و دانش آن فرد را زیر سؤال ببریم. بحث این است که نباید یک کار غلط منجر به نتیجه شود. در جام جهانی 98 بازیکنان هر 8 یا 9 نفر در یک اتاق می‌خوابیدند یا در گذشته برای گرم کردن از کرسی استفاده می‌شد. آیا در حال حاضر باید از همین روش‌های سنتی استفاده شود. آیا کار باید هیئتی باشد یا اصولی؟! به غیر از دو یا سه باشگاه کدام یک از باشگاه های ما در تیم‌های پایه خود اصولی کار می کنند.
 
پیروانی افزود: در استان مازندران هزینه کمی برای کشتی می‌شود، اما بیشتر قهرمانی‌ها در عرصه ملی و جهانی از سوی کشتی گیران مازنی شکل می گیرد.  این موضوع به ژن آنها نیز برمی‌گردد. شاید برنامه‌ریزی که در فوتبال عراق صورت می‌گیرد، یا شرایطی که فوتبال آنها دارد بهتر از ما باشد که در این زمینه‌ها از ما جلوتر هستند باید یک تیم کارشناسی این موضوع را بررسی کند، البته من یک سؤال از شما دارم. چرا نمی‌گویید عراق سالیان سال است که نمی‌تواند به جام جهانی برود. به اعتقاد من با این شرایطی که فوتبال ما دارد اگر به جام جهانی برویم کار بزرگی کرده‌ایم.
 
پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص تحول این تیم با مربیگری برانکو خاطر نشان کرد: در این باره باید از محمد حسین نژاد فلاح تشکر کرد. برانکو مربی من بوده و به توانایی‌های فنی او اعتقاد دارم. برانکو به لحاظ فنی مربی بزرگی است و باید بگویم روزی که قرار بود انتخاب شود، نژادفلاح و خادم از من درباره او مشورت گرفتند. همین‌جا باید بگویم افشین پیروانی در آمدن برانکو به پرسپولیس تأثیر داشته است. آن موقع دوست داشتم که مربی بزرگی به پرسپولیس بیاید تا این تیم به موفقیت برسد. برخلاف حرف و حدیث های مطرح شده پشت خادم و نژاد فلاح آن ها در آمدن برانکو و تحول پرسپولیس تاثیرگذار بودند.
 
مدیر فنی تیم ملی در پایان گفت: امیدوارم تیم ملی در اردوی پیش رو شرایط خوبی داشته باشد و امکانات لازم برای تمرین کردن فراهم شود. کی‌روش از من خواسته که با قالیباف جلسه‌ای داشته و در خصوص کمپ تیم ملی و بازسازی آن صحبت کنیم. نمی‌گویم درست کردن کمپ تیم ملی یک وظیفه شرعی و دینی است، اما امیدوارم مسئولان به فکر کمپ تیم ملی هم باشند و به وضعیت آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
کی روش بهترین مربی تیم ملی فوتبال ایران است .
آخرین اخبار