بی فایده بودن دقیق‌ترین موشک‌های انگلیسی در کُشتن داعشی‌ها!

بر اساس گزارش‌ها، برخلاف ادعای "مقامات انگلیس"، موشک‌های هوشمند بریمستون این کشور از سال گذشته تاکنون در نبرد با داعش، هیچ تروریستی را نکشته است.

بی فایده بودن دقیق‌ترین موشک‌های انگلیسی در کُشتن داعشی‌ها!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، بنابر گزارش روزنامه هافینگتن پست، موشک‌های هوشمند بریمستون انگلیس، از زمان آغاز حملات در دسامبر 2015 تا کنون هیچ کدام از اعضای گروه تروریستی داعش در سوریه را مجروح نکرده و یا نکشته است.

گفته می شود این موشک ها مهم‌ترین دلیل انگلیس برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش بوده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در جلسه‌ای با حضور نمایندگان پارلمان این کشور برای تصمیم‌گیری در خصوص گسترش اقدامات نظامی انگلیس در سوریه گفت موشک بریمستون می توانست «تغییری معنادار» در عملیات هوایی سوریه به رهبری امریکا ایجاد کند.

پیش از این نیز دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس ادعا کرده بود که این حملات موشکی می تواند معادلات را در ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا و حملات هوایی این ائتلاف، تغییر دهد

بریمستون یک موشک راداری است که از حدود یازده کیلومتر دورتر می‌تواند هدف را شناسایی و به سمت آن پرتاب شود. تنها انگلیس و عربستان سعودی به این موشک‌ها دسترسی دارند.

وی افزود بریمستون در زمره «دقیق‌ترین سلاح‌هایی است که بشر می‌شناسد» و کمترین میزان قربانیان در میان غیرنظامیان را در بر خواهد داشت.

از 2 دسامبر 2015 (11 آذر 94) تا 29 ژانویه (9 بهمن 94)، از موشک‌های بریمستون در 9 حمله استفاده شده است و پیش‌بینی می‌شود هر کدام از آن‌ها حدودا 100هزار پوند هزینه داشته است.

کامرون پیش از این گفته بود که موشک‌های بریمستون مرکز اصلی فرماندهی داعش را در شهر رقۀ سوریه هدف قرار خواهد داد.

این گزارش همچنین نشان داد که بمباران‌های انگلیس که به وسیله موشک‌های هِلفایر یا بمب‌های پِیووِی انجام شده، تنها 7 نفر از اعضای داعش را مجروح ساخته یا کشته است.

 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
اصلا کی بیادداره کسی بچه خودش راحتی اگرناخلف هم باشه راکشته انگلیس خود یکی ا ز شرکای بزرگ برهم زدن اوضاع آسیاست پس سعی میکند هم رفیق دزد باشد وهم شریک قافله انگلستان هدف ا ز پیوستن به اعتلاف ضدا عش را فروش تسلیحات انبارشده بوده که به آن رسیده اصل شلیک موشک بوده نه هدف کشتن بلکه هدف پول آوری که انجام شده پس ا ز انگلیس ناراحت نباشید تازه اون هفت نفرداعش هم که کشته شدند سیاست بوده که بگن انگلیس هم داره علیه داعش میجنگند خدالعنت کنه بانی این همه خونریزی را که فکرکنم خداهم ازاین همه ظلم داعش دمالکانش گریه میکند مرگ برامریکا اسرائیل مرگ برداعش پروران وداعش ضد انسانیت
آخرین اخبار