رضائیان: اگر پول داشتیم، مورینیو را می‌آوردیم

مدیر عامل ملوان گفت: اگر پول داشتیم، خوزه مورینیو را برای هدایت تیممان به ایران می‌آوردیم حالا که نداریم مربی باید بتواند با شرایط ما بسازد.

رضائیان: اگر پول داشتیم، مورینیو را می‌آوردیممسعود رضائیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پاسخگوی سوالات زیر شد:

*وضعیت تیم ملوان پس از جدایی حمید استیلی چگونه است؟
- در فوتبال نمی‌شود از روی ظاهر قضاوت کرد و پی برد که در یک تیم چه تغییراتی به وجود آمده است زیرا بازیکنان زمانی که مشغول به تمرین هستند هیچ چیز مشخص نیست و خیلی شرایط روحی و روانی  بازیکنان بروز پیدا نمی‌ند و باید منتظر ماند و دید که عملکرد آنها در بازی چگونه است و چه نتیجه‌ای به دست می‌آید.

* مبلغ قرار داد استیلی و کادر فنی‌اش چگونه پرداخت می‌شود؟
- بعضی از همکاران به طور میانگین 20 درصد از مبلغ قرار دادشان را دریافت کرده‌اند و به امید خدا اگر در آینده پولی داشته باشیم بقیه طلب‌های اعضای کادر فنی را پرداخت می‌کنیم. حمید استیلی هم درنامه‌ای به باشگاه از 800 میلیون دستمزد خود چشم پوشی کرد. وی هیچ مبلغی را از باشگاه دریافت نکرده بود.

• گفته می‌شد حمید استیلی مبلغی را به عنوان کمک مالی به باشگاه داده بود. سرانجام چه می‌شود؟
- کمک مالی انجام نشده بود بلکه وی یک بار با فروش پیراهن، پاداشی به بازیکنان داده بود و بار دیگر هم با آشنایانی که داشت با چک‌های باشگاه به عنوان تضمین مبلغی را برای باشگاه فراهم کرد.

• فضای روانی تیم پس از شکست‌های اخیر چگونه است؟
- این مسئله به گونه‌ای نیست که قابل حس کردن باشد اما بدترین چیزی که انسان می‌تواند از دست دهد امید است. ما تلاش می‌کنیم و امیدواریم که بازیکنان و تیم ما دچار ناامیدی نشوند.

• حضور محمد احمدزاده را می‌توان در ملوان قطعی داش یا خیر؟
- چون در میانه بازی ها هستیم و اکثر گزینه‌ها در جایی فعال هستند جذب یک مربی آسان نیست. اما ما به مذاکراتمان ادامه می‌دهیم و در حالی که با احمدزاده صحبت می‌کردیم با برخورد عجیب باشگاه شهرداری اردبیل مواجه شدیم.

همه باشگاه‌ها باهم تعامل دارند و معمولا زمانی که از یک تیم دیگری در خواست کمک می‌کند یا جواب بله می‌شنوند و یا جواب خیر. در این میان دعوا و مسئله‌ای هم مطرح نیست و احتیاجی هم به جنگ نیست به طور مثال اگر بخواهیم یک بازی یک ساعت به تاخیر بیافتد به باشگاه مقابلمان می‌گویم و یا جواب مثبت می‌شنویم و یا منفی. هیچ جنگ و دعوایی هم نداریم.

وی در ادامه افزود: من از رفتار این تیم حیرت زده شدم زیرا به ما گفتند که ما جواب شما را می‌دهیم و ما را متهم به بی اخلاقی کردند. به نظر من بهتر است این‌ها از تاریخ درس بگیرند و فراموش نکنند که حل مسائل ؟ صحبت بهتر از جنگ است. مگر چنگیز خان همان ابتدا به کشورمان حمله کرد؟ آنها ابتدا چند تاجر فرستاد اما زمانی که دیدند تاجرهایشان کشته شده به ایران حمله کردند و همه چیز را نابود کردند و باعث عقب ماندگی ما شدند حالا این داستان برای ماجرای ما صدق می‌کند. باید به مسئولان شهردرای بگویم احمدزاده یک بازیکن جوان که نیست که با این پیشنهادها تمرکزش بر هم بخورد.

• با توجه به شرایط نه چندان مناسب ملوان چرا مربی سطح بالاتری را برای همکاری دعوت نمی‌کنید؟
- شما زمانی که می‌خواهید ماشین خریداری کنید به اندازه جیبتان خرج می‌کنید. شاید به ماشین‌های گران قیمت هم نگاه کنید اما توانایی خرید آن را ندارید. شرایط ما هم همین گونه است و باید مربی را دعوت کنیم که اولا توانایی پرداخت دستمزدش را داشته باشیم و دوما کسی باشد که به شرایط ملوان آشنا باشد و تحمل برخورد هواداران و برخورد سکوها با خودش را داشته باشد وگرنه مربی‌های خوبی هستند که هم اکنون تیمی ندارند.

هم اکنون مورینیو هم تیم ندارد اما به این دلایل نمی‌توانیم از وی دعوت کنیم اما اگر این موضوع را مطرح کنیم و بگوییم با توجه به شرایطی که داریم باعث خنده مردم می‌شویم.

• بازیکنان خوبی را در نیم فصل از دست دادید آیا از بازیکنانی که جذب کرده‌اید راضی هستید؟
- ما تلاش کردیم تا براساس جیبمان هزینه کنیم. متاسفانه ما پولی نداشتیم که بازیکن خوب خارجی جذب کنیم. اگر می‌خواستیم بازیکن خوبی جذب کنیم حداقل به 50 هزار دلار یعنی معادل دو میلیارد پول احتیاج داشتیم و این در حالی است که ما با 500 میلیون تومان به کلی جو تیممان تغییر می‌کند. در ضمن بازیکن خارجی هم که می‌آوردیم بازیکن شناخته شده‌ای نبود که مثلا در لیگ بوندس لیگا بازی کرده باشد برای همین احتیاج داشتیم که از آنها تست فنی بگیریم که در این صورت باید هزینه‌ای برای رفت و آمد بازیکن مورد نظر پرداخت می‌کردیم که اگر در نهایت مورد تایید قرار نمی‌گرفت این هزینه بیهوده بود. وی در ادامه افزود: اگر ما پولی داشتیم سعی می‌کردیم سطح تیم خودمان را بالا ببریم.

همچنین بازار نقل و انتقالات نیم فصل هم بازار خوبی نیست زیرا تیم‌ها بازیکنان خوبشان را نگه می‌دارند و بازیکنان بی کیفیت را می‌فروشند و به همین دلیل تصادفی پیش می‌آید که یک بازیکن جذب خوب باشد.

حتی تیم‌های لیگ یکی هم چنین هستند و بازیکنان خود را به آسانی نمی‌فروشند.

رضائیان افزود: خوشبختانه موفق شدیم چهار بازیکن در مجموع 116 میلیون یعنی متوسط بازیکنی 29 میلیون تومان جذب کنیم که بازیکنان خوبی هستند و هیچکدام از آن نیست که در تمرین یا مسابقه‌ای حضور نداشته باشد.

وی در خصوص اولادی هم گفت: قرار داد اولادی بسته شده و کارتش هم صادر می شود ولی استفاده از این بازیکن بستگی به تصمیم سرمربی دارد.

• مبلغ قرار داد پاشنکو را به چه صورت پرداخت می‌کنید؟
- بازیکنان در مجموع 20 درصد از مبالغ قرار دادشان را دریافت کرد‌ه‌اند ولی پاشنکو مبلغ بیشتری را دریافت کرده بود. براساس قرار دادی که وی با باشگاه داشت مجاز بود در صورتی که تا نیم فصل نیمی از قرار دادش پرداخت نشود از تیم  جدا شود که در پایان هم چنین شد. متاسفانه پاشنکو از 2 سال پیش هیچ مبلغی دریافت نکرده بود و علاوه بر مبلغی که طلب داشت قرار دادهای گذشته‌اش هم بود.
وی افزود: پاشنکو زمانی که در ملوان حضور داشت به فیفا شکایت کرده بود. متاسفانه هر روز که به کارتابل باشگاه نگاه می‌کنیم شاهد شکایت یکی از بازیکنان هستیم.

• ممکن است این شکایت‌ها منجر به کسر امتیاز از ملوان شود؟
- نهایتا ممکن است امتیاز هم کسر شود زیرا فیفا به این موضوع که چه کسی در گذشته مدیر باشگاه بود و چه کرده کاری ندارد. متاسفانه ملوان مالک ندارد و هر مدیری هم که آمده تلاش کرده اوضاع خودش را کنترل کند و تقریبا هر سال 50 درصد از مبالغ پرداخت نشده و همه روی هم جمع شده است.

• چه برنامه‌ای برای سال آینده تنظیم شده است؟
- برخی تنها به گذشته، برخی به حال و برخی به آینده فکر می‌کنند، اما ما متاسفانه همه این دغدغه‌ها را داریم و متاسفانه از کارگر تا بازیکن همه از باشگاه طلب کار هستند. ما هر هفته هزینه‌های سنگین و زیادی برای فرستادن تیم‌هایمان به مسابقات مختلف داریم و در حال حاضر با کوهی از مشکلات مواجه هستیم.

• درخصوص داوری بگویید، آیا بعد از نامه‌ای که ارسال کردید شرایط بهتر شد؟
- راستش را بخواهید درس خوبی به ما دادند و حسابی ما را نقره داغ کرده‌اند. دیگر حرفی ندارم و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. ابتدا که اعتراض نمی‌کردیم برای ما پنالتی نمی‌گرفتند. اعتراض کردیم نه تنها پنالتی نگرفتند بلکه به نفع حریف پنالتی گرفتند. حالا می ترسم اگر حرفی بزنم مانند اسپارتاکوس قبل از بازی ما را وسط زمین ببندند و شلاق بزنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ملوان ، تیم ، رضائیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار