اهواز؛

طرح بسیج سلامت نوروزی در خوزستان آغازشد

مسئول هماهنگی ستاد مرکز بهداشت خوزستان؛ طرح بسیج سلامت نوروزی سال 95، اعمال نظارت بر 30 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین‌راهی از امروز (1 اسفندماه)،در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد صفدری گفت: طرح بازرسی‌های نوروزی هر ساله از ابتدای اسفندماه تا 15 فروردین سال جدید به مدت 45 روز در سراسر کشور از جمله در خوزستان برگزار می‌شود.

صفدری افزود: این طرح کارگاه‌های قنادی، رستوران‌ها، آجیل‌فروشی‌ها فست‌فودها و مراکز بین‌راهی را با هدف نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز و اماکن حساس و به منظور حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه، مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی را تحت نظارت قرار می دهد.

وی اظهار داشت: در این طرح همچنین بر امکان عمومی از جمله هتل‌ها، مهمانسراها، پارک‌ها، پایانه‌های مسافربری، پمپ‌بنزین‌ها، مدارس و محل‌های اسکان مسافران نوروزی نظارت اعمال خواهد شد.

مسئول هماهنگی ستاد مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی استان خوزستان، کار بازرسی و نظارت توسط 306 بازرس بهداشت محیط در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با 21 شهرستان تحت پوشش، انجام می‌شود.

مسئول هماهنگی ستاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به وسعت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و تعداد زیاد اماکنی که باید مورد بازرسی قرار گیرند، هر چه تعداد بازرسان بیشتر باشد، نظارت‌ها نیز بهتر و علمی تر انجام خواهد شد.

صفدری بیان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده مواردی که سلامت را تهدید می‌کنند، با سامانه 190 تماس گرفته و موارد غیربهداشتی را اطلاع دهند تا از سوی بازرسان بهداشت پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: خوزستان ، طرح ، بسیج ، سلامت ، نوروز ، آغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.