کم آبی عامل کاهش سطح زیرکشت محصولات پاییزه در شادگان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان از کاهش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت محصولات پاییزه در این شهرستان به دلیل کم آبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به کشت ۲۰ هزار هکتار گندم، ۵ هزار هکتار جو و ۳۰۰ هکتار کلزا گفت: متاسفانه ۳۰ تا ۴۰ درصد سطح زیر کشت محصولات پاییزه شهرستان شادگان به دلیل کم آبی کاهش یافت. 

حمید مطرودی افزود: عملیات کشت در شادگان به صورت آبی انجام می‌شود و در سال جاری به علت عدم تامین آب به موقع، با کاهش شدید سطح زیرکشت محصولات پاییزه مواجه شدیم و همچنین کمبود آب موجب شد تا در دو سال اخیر از کشت تابستانه صیفی‌جات و علوفه دامی محروم بمانیم. 

وی تصریح کرد: آبیاری اراضی کشاورزی شادگان از طریق رودخانه‌های کارون و جراحی انجام می‌شود و در جلسات اخیر به علت مشکلات کم‌آبی رودخانه جراحی مقرر شد تا مقداری از آب این رودخانه در روزهای آتی از طریق ایستگاه‌های پمپاژ کانال‌های شبکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و پمپ‌های سنتی به زمین‌های کشاورزی شادگان منتقل شود. 

مطرودی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۵ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات پاییزه، بیش از ۱۰ هزار هکتار آن در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری کشت می‌شوند، اظهار داشت: اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شامل حدود ۶ هزار هکتار گندم، جو و کلزا و ۴ هزار هکتار نخیلات و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار صیفی جات و علوفه دامی پاییزه می‌گردد. 

تمام اراضی پاییزه کشاورزی شادگان در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و همچنین حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان از خسارات بیمه سال گذشته کشاورزان در خصوص کشت جو نیز هنوز پرداخت نشده است. 

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.