به گزارش
 خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد پرورش 
مدیرعامل ایران ایر در جمع خبرنگاران گفت: 50 درصد از سهام کمپانی سازنده 
هواپیمای ATR متعلق به شرکت ایرباس و 50 درصد دیگر هم متعلق به ایتالیا 
است.
وی افزود: یکی از مشکلات کشور ایران تعداد 
زیاد فرودگاهها است و چون هواپیمای کوچک در ایران زیاد نیست پرواز در این 
فرودگاهها به مقدار کمی انجام میشود.
پرورش 
اظهار داشت: حدود 90 درصد مسافران توسط 10 فرودگاه جابجا میشوند و مابقی 
در 50 تا 60 فرودگاه که جزء فرودگاههای کوچک هستند انجام میشوند.
مدیرعامل
 ایران ایر با بیان اینکه پرواز با هواپیماهای ATR در فرودگاههای کوچک 
مناسب است، گفت: پروازهای هواپیماهای بزرگ در فرودگاههای کوچگ به دلیل 
کاهش ضریب ظرفیتشان کمتر مورد استقبال ایرلاینها قرار میگیرد.
وی
 با بیان اینکه هواپیمای ATR برای پرواز در مناطق محروم است گفت: قابلیت 
نشست و برخاست در باندهای کوچک، نیاز به تجهیزات زمینی کم، استفاده از 
سیستم موتور خود و عدم نیاز به استارتر، پله سرخود و عدم سرمایهگذاری بالا
 از جمله مزایای دیگر این هواپیماها هستند.
پرورش
 بیان کرد: البته هواپیمای ATR تنها هواپیمای مناسب کشور نیست اما 
رضایتمندی شرکت آسمان، بررسی بازار آن  و در اختیار داشتن بخش عمدهای از 
بازار دنیا منجر به انتخاب آن شد.
مدیرعامل ایران
 ایر گفت: شرکت سازنده ATR فاینانس 85 درصدی این هواپیما را از طریق سیستم 
بانکهای اروپایی انجام میدهد و 15 تا 20 درصد را نیز کشور ما پرداخت 
میکند.
وی یادآور شد: 3 تا 4 فروند این هواپیما 
در پایان سال 2016 میلادی و مابقی نیز در سالهای 2017 و 2018 به ایران ایر
 تحویل داده خواهد شد.
** در صورت درخواست شرکت بوئینگ قطعا مذاکره خواهیم کرد
پرورش
 در ادامه گفت: ایران ایر از شرکتهایی است که از ابتدا بوئینگ داشته و قبل
 از انقلاب بهترین هواپیماهای بوئینگ در ایران وجود داشتند اما به دلیل 
محدودیتهای آمریکا تعداد ایرباس در ایران بیشت راست.
وی
 درخصوص احتمال ورود بوئینگ به ایران ایر گفت: ما مطمئن هستیم که بوئینگ به
 دنبال بازار ایران است و درصورت اخذ مجوز و درخواست مذاکره قطعا با آن 
وارد مذاکره خواهیم شد.
** هواپیماهای فعلی هما تا 10 سال اینده به تدریج از رده خارج میشود
مدیرعامل
 ایران ایر اظهار داشت: تعداد هواپیماهایی که در یک دوره 10 ساله در ایران 
نیاز است بیشتر از پیشبینیهای انجام شده ما در خرید هواپیما میباشد.
وی
 بیان کرد: هواپیماهای فعلی هما تا 10 سال آینده باید به ترتیب از رده خارج
 شوند بنابراین 30 تا 40 فروند هواپیمای خریداری شده به تدریج جایگزین 
هواپیمای فعلی میشوند و مابقی نیز برای توسعه ناوگان خواهد بود.
پرورش تصریح کرد: در صورت ورود هواپیماهای جدید علاوه بر افزایش پروازهای اروپایی باید به دنبال بازار مناطق جدید نیز باشیم.
** احتمال افزایش پروازهای داخلی برای نوروز
پرورش
 با بیان اینکه آژانسها تاکنون درخواست آنچنانی برای افزایش پرواز خارجی 
در نوروز نداشتهاند، گفت: برنامه قراردادهای نوروزی در حال حاضر کفایت 
میکند مگر آنکه برخی آژانسها درخواست اضافهتری داشته باشند.
وی افزود: در مناطقی همچون مشهد و کیش که درخواست بالاست بر حسب نیاز احتمال افزایش پروازها وجود دارد.
** هما با اصلاح ساختار آماده ورود به بورس میشود
مدیرعامل ایران ایر در ادامه بیان کرد: احتمال واگذاری ایران ایر در آینده وجود دارد اما باید شرایط آن فراهم شود.
پرورش
 با بیان اینکه طبق مصوبه هیأت وزیران باید شرکت هما از زیاندهی خارج شود 
گفت: یکی از این راهها اصلاح ساختار است و با افزایش سرمایه این شرکت 
آمادگی برای بورس وجود خواهد داشت.
انتهای پیام/
                     
اما نوسازی و تغییر ساختار اداری و فردی در شرکت دولتی از اهم واجبات است.