ادعای روبیو: ایران از پول کاهش تحریم‌ها برای خرید یا ساخت سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند

نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد کاهش تحریم‌های ایران، این کشور را به سمت خرید و ساخت سلاح اتمی سوق می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "مارکو روبیو،" نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، در سخنانی مدعی شد: ایرانی ها می خواهند از پول حاصل از کاهش تحریم ها برای افزایش توان نظامی و خرید یا ساخت سلاح هسته ای استفاده کنند.

روبیو مدعی شد: ایران می خواهد  به سبب توافق باراک اوباما با  مقامات این کشور  صد میلیارد دلار در راستای کاهش تحریم ها دریافت کند و آنها  می خواهند از این پول برای افزایش توان نظامی و برای خرید یا ساخت سلاح هسته ای استفاده کنند.

وی گفت: تروریسم افراطی در حال گسترش است. داعش خطرناک ترین گروه تندرو در تاریخ است. آنها گروه خطرناکی هستند که در چندین کشور عوامل دارند و مردم را زنده در قفس می سوزانند. دخترهای کوچک هشت، نه یا ده ساله را به حراج می گذارند. باراک اوباما با وجود این همه تهدیدات در حال از بین بردن ارتش ما است. ارتش ما به پایین‌ترین سطح پس از جنگ جهانی دوم تبدیل خواهد شد و نیروی هوایی ما کوچک ترین نیرو در تاریخ ما خواهد بود.

مارکو روبیو در ادامه ادعایش گفت: ما قصد داریم امنیت را در کشور تامین کنیم. جهان امروز خطرناک است. شما کره شمالی مجنون را با تسلیحات هسته ای دارید. 
دولت چین ابداعات ما را می دزدد، رایانه های ما را هک می کند و در حال افزایش توان ارتش خود است. دولت چین در حال انجام دادن بزرگترین توسعه نظامی در تاریخ بشر است. آنها دریای جنوبی چین، مهمترین خط کشتیرانی در جهان را تحت کنترل خود درآوردند.
"ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در حال دنبال کردن بی ثباتی در اروپا و خاورمیانه است.


مارکو روبیو در ادامه گفت: روزهای بزرگ برای کشور ما در دسترس است؛ اما باید مراقب باشیم. هشت سال گذشته زمان بسیار بدی برای کشور ما  بود زیرا هدایت  ما را افرادی بر عهده داشتند که تلاش کردند این کشور را تغییر دهند. "باراک اوباما" زمانی که رئیس جمهور شد تلاش کرد ما را به کشورهای دیگر در جهان تبدیل کند؛ اما ما نمی خواهیم مانند کشورهای دیگر باشیم. ما می خواهیم آمریکا باشیم. بنابراین ما پس از هشت سال آسیب نمی توانیم اجازه دهیم این بار انتخاب نادرست باشد.

وی افزود: زمانی که "برنی ساندرز" و "هیلاری کلینتون" برنده انتخاب شوند، انتخابی بسیار نادرست انجام داده ایم زیرا برنی ساندرز سوسیالیست است. من نمی دانم چرا یک سوسیالیست باید نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود. کشورهای سوسیالیست بسیاری در جهان وجود دارند. اگر می خواهید در یک کشور سوسیالیست زندگی کنید باید به کشور سوسیالیست بروید. نامزد دیگر هیلاری کلینتون است. هیلاری کلینتون صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. وی اطلاعات حساس را در ایمیل شخصی خود قرار داد زیرا اعتقاد دارد فراتر از قانون است. من فکر می کنم طرح وی پیروزی در انتخابات و بخشیدن خود است. هیچ کس فراتر از قانون نیست و این رفتار غیرمسئولانه صلاحیت وی را برای ریاست جمهوری  باطل کرده است. 
وی همچنین صلاحیت فرماندهی کل را ندارد زیرا در یازدهم سپتامبر 2011، چهار آمریکایی هنگام خدمت در بنغازی جان خود را از دست دادند و وی می دانست که آنها جان خود را به دلیل حمله تروریستی از دست دادند؛ اما زمانی که با خانواده های آنها صحبت می کرد به آنها دروغ گفت. من معتقدم کسی که به خانواده کسانی که جان خود را هنگام خدمت به کشور از دست دادند، دروغ بگوید هرگز نمی تواند فرمانده کل آمریکا باشد. بنابراین ما باید در انتخابات پیروز شویم و از طریق قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانیم در انتخابات برنده باشیم. در صورتی که ما در انتخابات پیروز نشویم بسیاری ازاین سیاست ها که در این هشت سال گذشته دنبال شده است،برای ابد خواهد ماند. در صورتی که ما در انتخابات پیروز نشویم، نابودی ارتش ادامه خواهد یافت و تمام دستورات اجرایی که برخلاف قانون اساسی است به قوت خود باقی خواهند ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار