ان‌پی‌آر: از تأثیر گزافه‌گویی‌های ترامپ درباره پاپ تا سرنوشت کلینتون، در گروی انتخابات مقدماتی امروز آمریکا

ان‌پی‌آر به شرح 5 مسئله‌ای که نتایج انتخابات مقدماتی امروز در نوادا و کارولینای جنوبی را مشخص خواهد کرد، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) در گزارشی نوشت: امروز دموکرات‌ها در نوادا و جمهوریخواهان در کارولینای جنوبی برای برگزاری انتخابات اولیه حزبی پای صندوق‌های رأی می‌روند. نتایج این انتخابات، 5 مسئله مهم را به شرح زیر مشخص می‌کند.

آیا توهین به خانواده بوش و مبارزه با پاپ ایده خوبی است؟

در آخرین مناظره انتخاباتی جمهوریخواهان، «دونالد ترامپ،» «جرج دبلیو بوش» را دروغگو خواند. بوش‌ها در کارولینای جنوبی از محبوبیت زیادی برخوردارند؛ اما ترامپ تا حد زیادی روی حمایت و وفاداری طرفدارانش در این ایالت حساب کرده است. این افراد تاکنون بدون توجه به اظهارات جنجالی ترامپ از او تحت هر شرایطی دفاع کرده‌اند.

 او تلاش کرد توجه همه را به مخالفتش با جنگ عراق جلب کند تا از این طریق دموکرات‌ها و افرادی که طرفدار هیچ یک از دو حزب رقیب نیستند را پای صندوق‌های رأی در انتخابات مقدماتی پیشرو بکشاند. ترامپ همچنین روز پنجشنبه با پاپ فرانسیس که یک فرد مقدس به شمار می‌رود، وارد درگیری لفظی شد. پاپ با توجه به اظهارات جنجالی ترامپ درباره مهاجران گفته بود کسی که به دنبال ساختن دیوار به جای پل است، مسیحی نیست. ترامپ نیز در پاسخ گفته بود واتیکان نیز دیوار دارد. نتایج انتخابات امروز مشخص می‌کند هزینه این اقدامات و اظهارات جنجالی برای ترامپ چه خواهد بود. 


آیا مارکو روبیو به میدان بازمی‌گردد؟

«مارکو روبیو» پس از عملکرد ناموفق خود در مناظره «نیو همپشایر» و کسب جایگاه پنجم در انتخابات مقدماتی این ایالت، قصد دارد بار دیگر به میدان برگردد. «نیکی هالی،» فرماندار ایالت کارولینای جنوبی، او را تأیید کرده است. انتخابات کارولینای جنوبی بیشتر حول محور تعیین سرنوشت وی خواهد بود. بسیاری انتظار پیروزی او را در انتخابات این ایالت دارند و توقعشان بسیار بالاست. روبیو باید بتواند مقام سوم را در این انتخابات کسب کند و یا حتی با پشت سر گذاشتن «تد کروز،» به مقام دوم برسد.

آیا این انتخابات، پایانی برای جب بوش خواهد بود؟

اگر «جب بوش» نتواند در این انتخابات روبیو را پشت سر بگذارد، بر او فشار زیادی برای استعفا وارد خواهد شد و شاید مجبور شود خیلی زود، شاید فردا، کناره‌گیری کند.

آیا کلینتون می‌تواند جایگاه خود را بازیابد؟

کمپین «هیلاری کلینتون» چندان به انتخابات نوادا امید ندارد. به دلیل تعداد کم افرادی که در تجمعات حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا شرکت می‌کنند، تشخیص نتیجه بسیار دشوار است. گرچه کلینتون هرگز دوست ندارد شکست دیگری را تجربه کند، بسیاری از دموکرات‌ها معتقدند احتمال شکست او در نوادا زیاد است. اهمیت انتخابات شنبه آینده که دموکرات‌ها را در کارولینای جنوبی پای صندوق‌های رأی می‌کشاند، برای کلینتون بسیار بالاست. او باید با فاصله زیاد از سایر دموکرات‌ها پیشی بگیرد تا بتواند گوی سبقت را از «برنی سندرز» برباید.

آیا کروز موفق خواهد شد ترامپ را پشت سر بگذارد؟

بنابر نظرسنجی روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه ان‌بی‌سی، کروز با دو امتیاز از ترامپ در سطح کشور پیشی گرفته است. اگر «تد کروز» در انتخابات کارولینای جنوبی بتواند به ترامپ نزدیک شود، نشان‌دهنده این است که جایگاه نخستین ترامپ در حزب دموکرات چندان محکم نیست. این مسئله به این معناست که سرانجام اقدامات و اظهارات جنجالی وی برایش دردسرساز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار