ارائه پیوست فناوری برای طرح‌ها و قراردادهای کلان با نهادهای خارجی

مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی از ارائه پیوست فناوری برای طرح‌ها و قراردادهای کلان با نهادهای خارجی خبر داد.

احمد رضا اعلایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: توسعه زیر ساخت‌های هدایت همکاری‌های فناوری بین‌المللی، استفاده از ظرفیت‌ نهادها و موسسات بین‌المللی‌،‌ توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه فناوری و حمایت از همکاری‌های بین‌المللی 4 حوزه عملکردی اصلی دفتر امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. 

وی ادامه داد: نهادسازی در راستای حداکثر سازی منافع کشور از تعاملات بین‌المللی یکی از ابزارهای توسعه زیر‌ساختهای هدایت همکاری‌های بین‌المللی فناوری است و از مهم‌ترین اقدامات این حوزه می‌توان به طراحی و ایجاد الگو و کار پیوست فناوری برای قرار دادها و پروژه‌های کلان با طرف های خارجی اشاره کرد تا کشور بتواند از فرصت‌های قراردادهای بزرگ با شرکت‌های خارجی حداکثر استفاده را داشته باشد. 

اعلایی عنوان کرد: همکاری‌های نزدیک وزارت امور خارجه برای افزودن سرفصل همکاری‌های فناوری به همکاری‌های دو جانبه کشور به خصوص در حوزه فناوری‌های پیشرفته صورت گرفته و بالاترین سطح روابط دو جانبه در حوزه علمی و فناوری در دو سال اخیر با کشور روسیه در قالب طراحی و ایجاد کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری شکل گرفته است.

مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: این کمیسیون شامل 10 کار گروه تخصصی در حوزه‌های فضایی، هوایی، نانو فناوری‌، زیست فناوری، علوم شناختی، همکاری‌های دانشگاهی، مگاساینس، فناوری اطلاعات و انرژی است. 

وی تاکید کرد: همچنین برای تسهیل همکاری‌ها، از ساز و کارها و زیر‌ساخت‌ها از جمله صندوق های مالی مشترک حمایت لازم به عمل می‌آید.

اعلایی در پایان خاطر نشان کرد: برای تعامل با کشور چین این زیر ساختها از طریق تفاهم‌نامه با آکادمی علوم چین فراهم شده است و تعاملاتی با نهادهای مختلف از جمله وزارت نیرو برای ارائه پیوست فناوری در قراردادهای کلان صورت گرفته است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار