جذب و انتقال فناوری‌های پیشرفته از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

مشاور عالی و مدیر پروژه سند راهبردی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی، جذب و انتقال فناوری های پیشرفته را به عنوان یکی از سیاستهای اصلی مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیادلو مشاور عالی و مدیر پروژه سند راهبردی مناطق آزاد تجاری_ صنعتی و ویژه اقتصادی در بیست و پنجمین نشست روسای پارکهای علم و فناوری سراسر کشور که در سال شهدای جهاد علمی وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی در ماده 11،  حدود پنج سیاست اصلی را در حیطه جغرافیایی مناطق آزاد مشخص کرده که در سطح آنها جذب و انتقال فناوری های پیشرفته است.

وی افزود: در سند راهبردی که در سال 94 تدوین شد، برای نشان راه رشد مناطق آزاد، مقوله انتقال فناوری پیشرفته را یکی از ماموریت های اساسی این مناطق قلمداد کردیم. همچنین یکی از مهمترین استراتژی های توسعه اقتصادی بنا به نظر علمای اقتصاد توسعه ارتباط و پیوند زدن مناطق رشد با جامعه محلی یا همان جوامع روستایی است که فناوری های پیشرفته در این خصوص نقش پررنگی می توانند داشته باشند.

وی یادآور شد: مناطق آزاد در مدار توسعه کشور باید برای برون رفت اقتصاد بسته دولتی تا اقتصاد متحرک رو به فردا، استراتژی های متوازن و توسعه‌ای را پیشه کند.

در ادامه محمد خضرایی منش مدیر انتقال تکنولوژی سازمان مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که اقتصاد مقاومتی بر دوش ما گذاشته، موضوع ایجاد مراکز انتقال و ارتقای فناوری‌های پیشرفته است که سه محور را برای آن در نظر گرفته ایم.

وی در خصوص این سه بخش افزود: ایجاد مراکز فناوری و نوآوری در مناطق آزاد، جذب شرکتهای دانش بنیان و فناور و حمایت جهت تجاری سازی و صنعتی سازی محصولات شرکتهای دانش بنیان که تاکنون برای صنعتی سازی آنها اقدامی نشده، از جمله بخش های مدنظر برای این وظیفه است.

خضرایی منش یادآوری کرد: علاوه بر 750 صنعت فعال در مناطق معمول حدود 600 صنعت فعال هم در مناطق فعال داریم که با این ظرفیت می توانیم ارتباط مناسبی را بین شرکتهای فناور و صنایع ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: قرار است در آینده‌ای نزدیک به منظور صنعتی سازی و تجاری سازی شرکتهای دانش بنیان پایگاهی ایجاد و در اختیار قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار