رقابت غول های سرمایه گذاری فضایی برای طراحی شگفت انگیزترین لباس فضانوردی+ تصاویر

شرکت های پیشرو در صنایع فضایی جهان در نظر دارند در رقابتی نفس گیر بهترین لباس فضانوردی را برای فضانوردان خود تهیه کنند که زیبا و مدرن نیز باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رییس شرکت فضایی Spacex ، در نظر دارد نسل جدیدی از لباس های فضانوردی را مخصوص فضانوردان شرکت خود طراحی کند که دارای ویژگی های منحصربه فردی به نسبت لباس های فضانوردی ناسا و آژانس فضایی روسیه خواهد بود.

بررسی ها نشان می دهند، به لباس فضانوردی در اصطلاح فنی EMU گفته می شود، لباس های فضانوردی حال حاضر می توانند در مدار زمین سرمای منفی 250 درجه فارنهایت و به هنگام تابش نور خورشید حرارت 250 درجه فارنهایت بالای صفر را تحمل کنند و از جان فضانورد محافظت به عمل آورند.

در عین حال شرکت space x رقابت سختی را با سازمان ناسا در پیش دارد زیرا مقامات ناسا سال گذشته اعلام رسمی کرده اند که در حال طراحی لباس فضانوردی جدیدی برای فضانوردان راهی سفر به سیاره مریخ، هستند.

این لباس Tron نام دارد و از فناوری بسیار پیشرفته در طراحی آن استفاده خواهد شد، همچنین قرار است این نسل جدید لباس فضانوردان ناسا  با استفاده از پرینترهای سه بعدی و مختص هر فضانورد تهیه شود.

از جمله ویژگی های این لباس فضانوردی منحصر به فرد دارا بودن دوربین نور مادون قرمز برای توانایی دید بهتر درنورکم و تاریکی است.

رقابت غول های سرمایه گذاری فضایی برای طراحی شگفت انگیزترین لباس فضانوردی+ تصاویر

همچنین این لباس از دو تکه کت و شلوار تشکیل شده است که توانایی انعطاف حرکتی بیشتری رابه فضانورد خواهد داد، این کت و شلوار  می تواند بهره وری فضانورد را به حد بالایی برساند.

با استفاده از این کت و شلوار، فضانورد می تواند به کاوش، جمع آوری نمونه ازخاک و سنگ سیاره فضایی و نیز مانور بسیار بالا در حرکت داخل و خارج سفینه فضایی بپردازد.

رقابت غول های سرمایه گذاری فضایی برای طراحی شگفت انگیزترین لباس فضانوردی+ تصاویر

ناسا در نظر دارد این لباس فضایی را تا سال 2030 توسعه دهد و در سفر به سیاره مریخ همراه با فضانوردان مورد استفاده قراردهد.

در مقابل شرکت spacex اعلام کرده است علاوه بر لحاظ کردن فناوری های پیشرفته در لباس های فضایی شرکت خود در نظر دارد در طراحی و شکل ظاهری آنها نیز تغییراتی اعمال کند و ظاهری متفاوت و بسیار مدرن مانند لباس قهرمانان فیلم های سینمایی در این لباس ها به وجود آورد.

مقامات شرکت spacex در نظر دارند در گام اول در سال 2017 الی 2018 فضانورد شرکت خود را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کنند و در گام های آتی فضانوردان خود را به همراه سفینه ساخت spacex  در سال 2030 به مریخ اعزام کنند.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار