زیستگاه پیشرفته، فضانوردان را به حالت خواب به مقصد نهایی می رساند + تصاویر

بیدار ماندن برای فصانوردان در سفرهای فضایی بلند مدت می تواند بسیار سخت و خطرناک باشد ، به همین دلیل نوعی دستگاه هوشمند می تواند با به خواب بردن فضانوردان آنها را تا رسیدن به مقصد نهایی سفر فضایی زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛یک شرکت پیشرو در زمینه ساخت تجهیزات فضایی در ایالات متحده در نظر دارد نوعی زیستگاه برای فضانوردان راهی سفر به سیاره مریخ تولید کند که فضانوردان در آن تا رسیدن به مقصد به حالت خواب مصنوعی قرار بگیرند.

گفتنی است، این شرکت که زیر مجموعه ناسا است برای ساخت این زیستگاه بودجه ای بالغ بر 500 هزار دلار دریافت کرده است.

نام این پروژه cryosleep است و متعلق به بخشی از برنامه های نوآورانه ناسا در زمینه اعزام فضانورد به مریخ است.

در حالت خواب مصنوعی یا همان مرگ کاذب، فعالیت فیزیولوژیکی بدن انسان کاهش می یابد که معمولاً با کاهش دمای بدن و سوخت و ساز بدن همراه است.

بررسی ها نشان می دهند، زیستگاهی که فضانوردان در حالت خواب مصنوعی درآن قرار خواهند گرفت space works نام دارد که یک فضای بسیار کوچک است و می تواند 4 الی 6 فضانورد را در خود جای دهد.
زیستگاه پیشرفته، فضانوردان را به حالت خواب به مقصد نهایی می رساند + تصاویر
در حالی که فضانوردان در حالت هیپوترمی یا همان خواب مصنوعی هستند انواع سنسورها، فعالیت های مختلف بدن آنها را اندازه گیری کرده و مواد غذایی مورد نیاز نیز از طریق تغذیه وریدی به بدن آنها تزریق می شود.

کارشناسان در نظر دارند در این طرح فضانوردان را به مدت 14 روز به حالت خواب قرار دهند و هر 14 روز یک بار برای اطمینان از شرایط سفر و سلامت خدمه چند تن از آنها را از خواب بیدار کرده و پس از بررسی و تست تنظیمات مجدداً به خواب مصنوعی فرو برند.
زیستگاه پیشرفته، فضانوردان را به حالت خواب به مقصد نهایی می رساند + تصاویر

هیپوترمی در حال حاضر برای درمان شرایط پزشکی خاص از جمله پس از حمله قلبی یا صدمات مغزی و نخاعی در بیماران استفاده می شود.

مقامات ناسا اعلام کرده اند این پروژه به همراه 7 پروژه دیگر مورد تایید آنها به عنوان طرح های نوآورانه فضایی برای سفر به سایر سیارات و نیز حفظ ایمنی فضانوردان و تجهیزات فضایی است.

فضانوردان در این حالت میزان انرژی  کمتری مصرف خواهند کرد، همینطور کمتر در معرض پرتوهای کیهانی قرار می گیرند.
زیستگاه پیشرفته، فضانوردان را به حالت خواب به مقصد نهایی می رساند + تصاویر
مشکلات و تنش های روانی از جمله افسردگی ، اضطراب ، جنون و مواردی از این دست نیز در حالت خواب وجود ندارد و امیت سلامت روانی فضانوردان نیز تامین خواهد شد.

این دستگاه ها باید از بالاترین درجه ایمنی و امنیت در مقابل اتفاقات و یا هک شدن سیستم کامپیوتری برخوردار باشند تا سلامت فضانوردان تا رسیدن به مقصد نهایی تامین شود.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار