تولید موتورهای هواپیمایی جت پروازی در داخل کشور

معاون توسعه فناوری معاونت علمی از تولید موتورهای هواپیمایی جت پروازی در داخل کشور خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به زودی نخستین موتور هواپیمایی جت پروازی در داخل کشور ساخته می‌شود، برای ساخت این موتور به تازگی مذاکراتی میان وزارت دفاع و معاونت علمی و گروه سازندگان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پسا تحریم فرصت بسیار خوبی را برای توسعه علمی و فناوری فراهم کرده و در طی این دوران ضروریت بهره گیری از فرصت‌ها به چشم می‌خورد.

وطنی بیان کرد: دستیابی به موفقیت حاصل تلاش و کوشش استادان، محققان و دانشمندان است و جوانان تاثیر گذار ترین افراد جامعه در همه‌ی بخش‌ها هستند و باید از این ظرفیت برای اعتلای علمی و تحقیقاتی کشور استفاده کرد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ایران هم اکنون به صورت 100 درصدی به فناوری ساخت پیشرفته‌ترین پهپادهای موجود در دنیا دست یافته است و همچنین توان علمی و تجربی تولید بالگردهایی با ظرفیت 14 نفر را هم دارد.

وی تاکید کرد: استعدادهای خلاق و ظرفیت‌های علمی در جامعه باید شناسایی شوند و باید از این منابع برای تولید و پردازش ایده‌های نو و خلاقانه استفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار