حمایت از فعالیتهای گروهی متخصصین حوزه علوم شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت این ستاد جهت فعالیت گروهی متخصصان حوزه علوم شناختی خبر داد.

کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: آشنایی با کارکردهای مغز و ذهن و کاربردی شدن آن در زندگی روزمره از اهداف فعالیتهای ستاد توسعه علوم شناختی است که برای رسیدن به آن از فعالیتهای گروهی متخصصان حوزه‌های مختلف حمایت می‌شود و شرایط و امتیازات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رشته علوم اعصاب در حوزه علوم شناختی مبنا و پایه قرار دارد و فعالیتهای انجام شده در علوم اعصاب در دانشگاه علوم اعصاب کرمان و پژوهش‌های برجسته‌ای که صورت گرفته است جای خرسندی و تقدیر دارد.

خرازی بیان کرد: بنابراین توجه و مبنا قرار گرفتن دانشگاه‌ها در اجرای پروژه‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد به صورتی که وظیفه اصلی مراکز دانشگاهی باید تأمین تجهیزات و شرایط مالی آنها در اجرای پروژه‌ها باشد.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی تصریح کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در بخش پژوهش در حال پایش وضعیت کشور و شناخت افرادی است که قادر به فعالیت به صورت گروهی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ستاد توسعه علوم شناختی برنامه‌ریزی فرادستگاهی است، افزود: وظیفه ستاد توسعه علوم شناختی برنامه‌ریزی فرادستگاهی است به طوری که از نظر متخصصان داخلی و بین‌المللی برای رصد شرایط مراکز علمی و فناوری کشور و از نظرات اساتید و هیأت علمی در جهت سیاستگذاری و ارائه حمایت‌ها استفاده کافی شود.

خرازی در بخش خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت‌های ستاد در بخش پژوهش و مطالعات کاربردی و پایه است که در بخش مطالعات کاربردی سنجش پیشگیری و پایش اختلالات شناختی مورد توجه است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار