سفر یک نامه در Gmail + تصاویر

آیا تا به‌حال به این موضوع اندیشیده‌اید که از زمان ارسال یک ایمیل به همراه ضمایم آن مانند اسناد، تصاویر و فایل‌های ویدیوئی تا هنگام دریافت آن به مقصد چه روندی طی می‌شود؟

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای مشاهده وب‌سایت تعاملی The Story of Send می‌بایست از مرورگرهای مدرن که از HTML 5 پشتیبانی می‌کنند، استفاده نمایید.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر


سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

همه چیز با کلیک بر روی گزینه Send شروع می‌شود

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که زمان فرستادن یک میل چه اتفاقاتی رخ می‌دهد تا آن نامه الکترونیکی به مقصد برسد. در این مقاله تصمیم داریم با خلاقیت جیمیل در ترسیم این راه از طریق عکس و ویدیو با شما همراه شویم، تا به زبان ساده این راه پرفراز و نشیب را یک دور مرور کنیم. همه این اتفاقات فقط با کلیک بر روی گزینه Send شروع می‌شود.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

به سمت گوگل

زمانی که پیام ارسالی شما از سرویس‌دهنده اینترنتی (ISP) خارج می‌شود بر روی روترهای بک‌بن شبکه اینترنت قرار می‌گیرد. درست در همین موقع است که گوگل پیام‌های شما را تشخیص داده و به سمت مرکز دیتای خود هدایت می‌کند. برای آنکه کاربران بیشترین رضایت ممکن را داشته باشند، گوگل در سریع‌ترین زمان ممکن پیام‌های شما را تشخیص می‌دهد. در واقع این شرکت یک بک‌بن گسترده‌ در سرتاسر امریکا احداث کرده است.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

امن و مطمئن

گوگل به خوبی از اهمیت اطلاعات شخصی افراد با خبر است و سعی دارد در حفظ امنیت آن‌ها بکوشد به همین دلیل از انواع روش‌های امنیتی برای حفظ اطلاعات کاربرانش بهره می‌برد. در مراکز دیتا و سرورهای این شرکت، دوربین‌های پیشرفته، اسکن چشم و اثر انگشت و دیگر موارد امنیتی بکار گرفته می‌شوند. تا اطلاعات کاربران امن و مطمئن نگه‌داری شوند.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

کنترل هوشمند گرما

هم اکنون گوگل صاحب سبز‌ترین دیتا سنترهای جهان است. در حقیقت این شرکت اولین شرکت خدمات دهنده‌ی اینترنتی دنیا است که موفق به دریافت بالاترین استانداردهای زیست محیطی شده است. یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی در این شرکت به وسیله نگاه داشتن محل سرورها در دمای 26 درجه سانتیگراد است. در نتیجه احتیاجی به سرد کننده‌ و کولرهای پرقدرت نبوده و کارکنان نیز می‌توانند با لباس‌های تابستانه در این دما به راحتی کار کنند.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

دستورالعمل‌های ساده

زمانی که نامه‌الکترونیکی شما به دیتاسنتر گوگل می‌رسد، برای رسیدن به مقصد نیاز به راهنمایی و اطلاعات اضافه‌ای دارد. اتاق شبکه مسئولیت قرار دادن ایمیل شما را بر روی مسیر صحیح و همچنین هدایت به سمت سرور مربوط به جیمیل را برعهده دارد.

مرکز سرور بهینه

بعد از این مراحل پیام شما به طبقه‌ی سرورهای گوگل وارد می‌شود. سرورهای این شرکت همزمان قادرند چندین محصول گوگل از جمله سرویس ابری این شرکت را علاوه بر جیمیل پشتیبانی کنند. این یعنی انجام کار بیشتر، فضای میل بیشتر، جستجوی سریع‌تر و البته با سخت‌افزار کمتر و در نتیجه مصرف انرژی پایین‌تر. دیتاسنترهای گوگل از بهینه‌ترین نمونه‌های جهان هستند به شکلی که نزدیک به 50% انرژی کمتری نسبت به دیگر دیتاسنترهای رایج دنیا انرژی مصرف می‌کنند.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

مراکز اطلاعاتی در مقیاس‌های خیلی بزرگ به گوگل اجازه می‌دهد که با پشتیبان‌گیری از اطلاعات مشتری در چندین جای مختلف، حفظ اطلاعات را تضمین کند و همچنین به افرادی که در کارهای تجاری خود به فضا و سرعت بیشتری در خدمات گوگل نیاز دارند به راحتی سرویس‌های خود را در بهترین کیفیت ممکن ارایه کند.

گوگل از سال ۲۰۰۷ تا به امروز آنقدر سرور بازیابی کرده که مجبور به خرید ۹۰ هزار سرور جدید نشود! گوگل همیشه سعی می‌کند تا راهی برای استفاده مجدد از سخت‌افزارهای فرسوده خود پیدا کند. گوگل بعضی اوقات سخت‌افزارهای قدیمی خود را پس از پاک کردن اطلاعات موجود در آنها به فروش می‌رساند.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

بسیار خوب است که شرکت‌های اینترنتی متوجه شوند که انسان‌ها بیشتر از آنکه به خدمات متنوع آن‌ها برای بقای خود نیاز دارند، به جهان پاک و قابل زندگی در آینده نیاز خواهند داشت و نمی‌توان به بهای ارایه خدمات بیشتر به انسان‌های کنونی آینده زیست محیطی کره آبی را به خطر انداخت.

سفر یک نامه در جیمیل + تصاویر

گفتنی است؛ هر پیغام در کمتر از یک ثانیه به مقصد می‌رسد و در این بین میلیاردها پیغام در روز ارسال می‌شوند.


گردآوری: شاهین مددی

منبع:  THE STORY OF SEND


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.