وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:

سیاست‌ وزارت ارتباطات رفع نیازمندی‌های مردم از نظر محتوا

واعظی در رابطه با ورود سرورهای خارجی به داخل گفت: "یکی از سیاست‌های وزارت ارتباطات رفع نیازمندی‌های مردم به‌ویژه از نظر محتواست.

راه اندازی اولین دیتا سنتر ابری در کشوربه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های عظیم و حمایت دولت از بخش خصوصی در حوزه ICT گفت: "تاکنون  بیش از 9 میلیارد توسط بخش خصوصی و بیش از 4 هزار و پانصد میلیارد تومان توسط دولت در حوزه ICT سرمایه‌گذاری شده است و امروز هم این دیتا سنتر ابری افرانت با مبلغ 40 میلیارد تومان راه‌اندازی شد که در نتیجه آن 100 شغل مستقیم و هزاران شغل غیر مستقیم به وجود می آید."

واعظی با اشاره به کاهش تعرفه‌های اخیر اظهار داشت: "در نتیجه کاهش تعرفه ها بیش از 600 میلیارد تومان از درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت کاسته شده که امیدواریم در آینده نزدیک با مصرف کاربران جبران شود."

وزیر ارتباطات با اشاره به حمایت دولت از بخش خصوصی گفت:" حذف مقررات زائد، تسهیلات کم‌بهره و وام وجوه اداره‌شده و ارائه پروانه‌هایی با مساعدت و انعطاف پذیری بیشتر از جمله حمایت های دولتی برای رفع تصدی‌گری و عدم ورود به بخش خصوصی است."

واعظی در رابطه با ورود سرورهای خارجی به داخل گفت: "یکی از سیاست های وزارت ارتباطات رفع نیازمندی های مردم به‌ویژه از نظر محتواست. اگر سرورهای شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور باشند، مردم تعرفه پهنای باند داخلی پرداخت می‌کنند که بسیار ارزان است. کیفیت بهتر و سرعت بیشتر از دیگر مزایای این انتقالات به داخل کشور است. تلاش ما بر این است که نیازهای مردم در داخل تامین شود".

وزیر ارتباطات در ادامه از حمایت دولت از مذاکرات بخش خصوصی با شرکت های خارجی یاد کرد و گفت: "دولت از مذاکرات بین‌المللی حمایت خواهد کرد به شرط آنکه شرکت ها در زمان مذاکره قوانین و مقررات کشور را مدنظر قرار دهند".

واعظی با اشاره به اینکه ایجاد دیتا سنتر امکانات بسیار خوبی به مردم ارائه می دهد گفت: "با توجه به ضرورت این دیتا سنترها از یک سو و مسئله هزینه برق بسیار بالای آن ها از سوی دیگر، ما نیازمند یک تعرفه ویژه و مذاکره با وزارت نیرو در این راستا هستیم."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار