ناگفته‌های مسئول پرونده اصلی دستگیری ریگی در نشست خبری:

آمریکا و اسرائیل "ریگی" را تحریک به بمب‌گذاری در تهران می‌کردند/ اقدامات اطلاعاتی در جنوب شرق کشور

کارشناس پرونده عبدالمالک ریگی گفت: اقدامات پیچیده اطلاعاتی در جنوب شرق کشور انجام می‌دهیم.

آمریکا و اسرائیل به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهمنش کارشناس پرونده "عبدالمالک ریگی" در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز چهارشنبه(5 اسفند ماه)برگزار شد، با اشاره به اینکه عبدالمالک ریگی توسط عربستان و اسرائیل حمایت می‌شد و از آنها پول و منابع مالی دریافت می‌کرد، گفت: سعودی‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از افراد وابسته به عبدالمالک ریگی همچنان با اسرائیل رابطه دارد. آمریکا و اسرائیل ریگی را تحریک به بمب گذاری در تهران می‌کردند.

کارشناس پرونده ریگی با اشاره به اینکه ده‌ها مورد پرونده خاص مثل موضوع ریگی داشته‌ایم و در یک اقدام حرفه‌ای به نتیجه رسیده است، گفت:‌ ما اقدامات پیچیده اطلاعاتی در جنوب شرق کشور انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی همچون ریگی که پرورش یافته تروریست بودند توسط آمریکا تغذیه می‌شدند، گفت: عبدالمالک ریگی آنقدر کشتار دیده به وحشیانه‌ترین شکل افراد را می‌کشت و این موضوع برایش طبیعی بود.

کارشناس پرونده ریگی با اشاره به اینکه گروه تروریستی وابسته به ریگی اگر انگیزه پیدا می‌کرد گسترش می‌یافت، یادآور شد: اولین ملاقات ریگی با آمریکا به دیدار این تروریست در سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه و همکاری‌اش با آن بازمی‌گشت.

وی ادامه داد: مرزهای ما با پاکستان به نام مرزهای صلح شناخته می‌شود و هیچ تهدیدی از سوی مرزهای ما برای پاکستان وجود ندارد.

بهمنش با بیان اینکه اقدامات پیچیده اطلاعاتی برای مبارزه با تروریست‌ها در جنوب شرق کشور انجام دادیم یادآور شد: گروه‌های تروریستی تمام توان خود را گذاشته‌اند تا به شما ضربه بزنند و لذا ما تجربه و اطلاعات کافی داشتیم و منطقه را می‌شناختیم و اقدامات پیچیده اطلاعاتی انجام دادیم.

کارشناس پرونده ریگی گفت: درست زمانی که قرار بود عبدالمالک ریگی از دبی به قرقیزستان برود نماینده آمریکا وارد قرقیزستان شد و ما این موضوع را می‌دانستیم.

وی با بیان اینکه خلبانان جوان ما آموزشهای لازم را برای مقابله با تروریست‌ها دیده بودند یادآور شد: این دستگیری (عبدالمالک ریگی) برای ما خیلی مهم بود و سبک دستگیری عبدالمالک ریگی کاملا ایرانی بود.

این عضو وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه ما فردی را دستگیر کردیم که وقتی آدم می‌کشت لذت می‌برد، اظهار داشت، من به ریگی گفتم تو مسلمانی و ما هم مسلمانیم و من می‌خواهم تو را به زندگی عادی بازگردانم که عبدالمالک ریگی در این حالت گریه کرد.

وی ادامه داد: ما هیچ آمپولی علیه تروریست‌ها استفاده نکردیم و سبک ما در مقابل تروریست‌ها مقابله با تروریسم به روش اخلاق اسلامی و ایرانی بود.

بهمنش با اشاره به اینکه عبدالمالک ریگی برادر نوجوانش را برای عملیات انتحاری فرستاد تا بقیه را تشویق کند که به گروه تروریستی وابسته به ریگی بپیوندد عنوان داشت: مواردی را داشتیم که یک راننده تاکسی را در زاهدان اعدام کردند.

کارشناس پرونده ریگی با اشاره به بازجویی‌های عبدالمالک ریگی گفت: یک بار از مالک پرسیدم که نحوه جذب تروریست‌ها چه بود و او می‌گفت من جذب نمی‌کردم و تروریست‌های وابسته به گروه ریگی تلاش می‌کردند تا مردم را بکشند.

وی با بیان اینکه گروه‌هایی که به اسم جیش العدل کار می‌کنند ادامه گروه تروریستی جند الله هستند یادآور شد: ما سازماندهی گروهک‌های تروریستی را در جنوب شرق کشور ضعیف کرده و از بین بردیم.

این عضو وزارت اطلاعات گفت: مالک ریگی با عربستان ارتباط داشت و از کنسولگری این کشور استفاده میکرد و پول می‌گرفت، از آن با موساد ارتباط برقرار کرد و پس از آن مالک با اسرائیل ارتباط برقرار کرد و آنها برای اول تجهیزات ماهواره‌ای و ارتباطی را در مغرب فراهم کردند و یکی از افراد وابسته به مالک ریگی همچنان با اسرائیل در ارتباط است.

کارشناس پرونده ریگی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل به ریگی گفته‌ بودند اقدامات تروریستی را به سمت تهران هدایت کن، عنوان داشت: ما مالک ریگی را چند بار می‌توانستیم دستگیر کنیم و چون هدف ما اینگونه است که عملیات‌های ما کمترین آسیب را به افراد عادی وارد کند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات کافی از عبدالمالک ریگی داشتیم یادآور شد: یکبار به مالک ریگی گفتم می‌خواهی پیتزا با سس گوجه فرنگی برایت بیاورم او در پاسخ گفت شما از کجا میدانید که من پیتزا دوست دارم و او حقیقتا نمی‌دانست که ما چقدر از او اطلاعات داریم.

این عضو وزارت اطلاعات تاکید کرد:‌ گروه‌های تروریستی به راحتی تحریک پذیرند و یک کلمه اشتباه بگویی آنها چند نفر را می‌کشند و لذا ما در صحبت کردن با ریگی بسیار دقت می‌کردیم.

کارشناس پرونده ریگی با اشاره به اینکه عبدالمالک ریگی به دروغ می‌گفت جمهوری اسلامی ضد بلوچ است یادآور شد: یک بار مالک ریگی در بازجویی‌ها به من گفت که خیلی دوست داشتم از تلویزیون جمهوری اسلامی یک آهنگ بلوچی پخش شود و شما آن را پخش نمی‌کردید و من در پاسخ گفتم چطور این همه کمک که به بلوچستان شده است را ندیدی.

وی با بیان اینکه عبدالمالک ریگی به من گفت وقتی سر می‌بریدم تا چند شب خوابم نمی‌برد عنوان داشت: آخرین دیدار من با مالک ریگی قبل از اعدامش بود و ریگی و جریانش از دل حمله آمریکا به افغانستان ایجاد شده و پرورش یافتند.
 
بهمنش با بیان اینکه یکی از برادران مالک ریگی دستگیر شده و در کشورهای همسایه حضور دارد تصریح کرد:‌ ما فکر می‌کنیم که اگر تروریست‌ها در دادگاه محاکمه کنیم بهتر است و اگر او را بگیریم در تکمیل پرونده ریگی موثر باشد.

کارشناس پرونده ریگی تاکید کرد: ریگی زمانی که دستگیر شد هیچ مقاومتی نتوانست انجام دهد و زمانی که او را دستگیر کردیم به ما گفت باورم نمی‌شد که شما مرا بگیرید.

وی گفت: کار ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی ارتش در مشارکت در دستگیری ریگی کار ارزشمندی بود.

این عضو وزارت اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی همچون داعش و غیره هر کدام سبک خاصی برای خود دارند و یکی با بمب گذاری و دیگری با رعب و وحشت اقدامات خود را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۹:۰۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر تروریستهای امریکایی
Iran (Islamic Republic of)
على
۰۲:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۶
خدا حفظتان کنه سربازان امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
على
۰۲:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۶
خدا حفظتان کنه سربازان امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
امریکا وهمپیمانانش عامل جنایت دردنیا
آخرین اخبار