شهرکرد؛

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز، طرح بسیج سلامت نوروزی، بمنظور تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن تفریحی، اقامتی و گردشگری استان آغاز شد.

عبدالمجید فدایی افزود: اجرای این طرح از ابتدای اسفندماه جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی گفت: در این طرح 180 بازرس بهداشت محیط و 16 اکیپ نظارتی دو نفره ثابت و سیار، روزانه از ساعت 8 صبح تا 20، در سراسر استان فعالیت می کنند.

فدایی، با اشاره به پوشش 100 درصدی مراکز و اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی، و افزایش نمونه برداری از مواد غذایی مربوطه، حداقل دو بار در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی، هدف اجرای این طرح را حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی با افزایش نظارت های بهداشتی، کنترل و پیشگیری از بیماری های مرتبط با آب و غذا، و رتبه بندی رستوران ها، عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه متخلفان و افرادی که دارای قصور در زمینه رعایت نکات بهداشتی، به مراجع قضایی معرفی می شوند، گفت: سال گذشته در قالب این طرح، ضمن معرفی متصدیان 215 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی، 4 واحد صنفی نیز پلمپ شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از نظارت بر وضعیت کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی استان در قالب این طرح هم خبر داد.

فدایی، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موارد را از طریق تماس با سامانه 190، به بازرسان بهداشت محیط گزارش کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.