گریه بر گوری که مرده در آن نیست/حکایت دفاع برخی از مجلس ششم

به رغم آنکه قاطبه ملت مجلس ششم و مطالبات آنرا خلاف منافع حاکمیت ملی میداند، برخی با نزدیک شدن به ایام انتخابات سعی در تطهیر چهره این مجلس و دفاع از آن دارند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به باور برخی مجلس ششم یکی از مجالس پر حاشیه و یکی از مجالس  سیاست زده‌ بود که با پرداختن به موضوعات حاشیه ای نظیر قانون مطبوعات، تحصن ، سر دادن شعارهای بنیان بر افکن علیه نظام  و ... در مقابل نهادهای حساس حاکمیتی قد علم کرد و به بهانه انچه که دفاع از آزادی میخواند در عمل به  ارزش های انقلابی  واسلامی تاخت  و مبارزه با انقلابی گری را در دستور کار خود قرار داد.

اما در این میان و در شرایطی که مستندات متقن تاریخی بعلاوه مشاهدات ملت نقش آفرینی این جماعت سرکش که در آن مجلس بر انقلاب تاختند و بعضا در زمره دشمنان نشان دار انقلاب قرار گرفتند و بعضا به خارج گریختند و در سنگر ضد انقلاب به زعم خود قرار گرفتند را در خاطر دارد. این روزها هستند چهره های که هنوز از مجلس ششم به نیکی یاد می کنند و آن را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران پس از انقلاب می دانندکه در ادامه به  نمونه هایی از آن اشاره میکنیم. 


الیاس حضرتی: مجلس ششم از معدل بالایی برخوردار است

این عضو شورای حزب اعتماد ملی میگوید: بین مجلس ششم و 9 مجلس دیگر بجز مجلس اول مجلس ششم از معدل بالایی برخوردار بوده است.  
 
صفائی فراهانی: مجلس‌ ششم برای جهان‌سومی‌ها خوب‌ بود!  
 
محسن صفائی فراهانی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در میزگرد فصل خانه‌تکانی خانه ملت، در دانشگاه صنعتی شریف گفت: در رابطه با مجلس ششم در طول 12 سال گذشته بحث‌های بسیاری مطرح شده است؛ ولی همواره تریبون در اختیار عده‌ای خاص بوده که حرف خود را می‌زدند؛ همانطور که غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی دیروز اعلام کرد که برای مجلس دهم برنامه‌ریزی کرده‌اند که چیزی شبیه مجلس ششم رخ دهد؛ یعنی با این دید با مجلس ششم برخورد می‌کنند که این مجلس زیبنده مردم نبود، طبیعی است که مجلس ششم برای این آقایان نمی‌توانست زیبنده باشد
 
وی با بیان اینکه اگر مجلسی خلق کنیم که زبان گویای مردم باشد، بزرگ‌ترین دستاورد رخ داده است، عنوان کرد: اگر عملکرد مجلس ششم تا امروز تداوم داشت، امروز احزاب در کشور شرایط دیگری داشتند و آنگاه می‌توانستیم از مجلس دهم توقع دیگری داشته باشیم؛ مجلس ششم در حد مجالس کشورهای جهان سوم بسیار خوب عمل کرد، ولی با مجلس ایده‌آل فاصله بسیاری داشت.  
 
مجلس ششم از افتخارآمیزترین دوره‌ها بود!
 
الهه کولایی، نماینده مجلس ششم گفت: من توفیق خدمت در مجلس ششم را داشتم. به نظر من مجلس ششم یکی از دوره‌هـای افـتـخـارآمیـز مـجـالـس قانون‌گذاری در کشور است. به‌هرحال هر دوره از مجلس در مقام نقد و ارزیابی اشتباهاتی را مرتکب شده و نمی‌توان گفت هیچ‌یک از ادوار قانون‌گذاری در کشور و حتی در دنیا در فعالیت‌هایشان هیچ اشتباهی نداشته‌اند؛ مجلس ششم نیز از این قاعده مستثنا نیست ولی اگر یک انسان منصف، پیش‌داوری‌های سیاسی و جناحی را کنار بگذارد، منافع و مطالبات مردم را اساس قرار دهد و به بررسی تاریخ کشور به‌ویژه بعد از انقلاب بپردازد، نمی‌تواند نقش و جایگاه مجالس اول و ششم را نادیده بگیرد.  
تاجرنیا: مجلس ششم مظلوم است
 
نماینده مردم مشهد در مجلس ششم گفت: مجلس ششم مجلسی بود که در برابر فساد سکوت نکرد اما مجالس بعدی با سکوت خود در برابر فساد موجب شکل‌گیری بزرگ‌ترین اختلاس‌ها و فساد‌ها در طول تاریخ شدند.
 
تاجرنیا با تاکید بر انچه که تخریب مجلس ششم از سوی اصولگرایان خواند، گفت: نکته نخستی که باید بگویم فضاسازی‌های تبلیغاتی اصولگرایان است. مجلس ششم به صورت بسیار مظلومانه‌ای درطول ۱۶ سال گذشته مورد هجوم قرار گرفته و امکان دفاع از خود را نداشته و به غلط مجلسی افراطی معرفی شده است.
 
او با بیان اینکه مجلس ششم در دفاع ازحقوق مردم موثر عمل کرده است، ابراز داشت: مجالس هفتم، هشتم و نهم از یاد‌ها خواهند رفت اما این مجلس ششم است که در تاریخ باقی می‌ماند و مردم آن را به یاد خواهند داشت.
 
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، صرفنظر از این که این دست از موضع گیری ها در حقیقت این روزها با هدف احتمالا جلب و جذب رای به هر قیمت صورت میگیرد به نظر میرسد تمرکز بر مجلسی که سینه به سینه نظام قرار گرفت حتی با این هدف بسیار پایین دستی به هیچ وجه نمیتواند توجیه‌گر چنین اظهاراتی در محافل عمومی باشد چه انکه زمانه زیادی از آن نگذشته و صوت و تصویر آن دشمنی ها هنوز در گوش و در مقابل دیدگان ملت حاضرند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
لطفاً چرندیات یک مشت دیوانه را پخش نکنید...
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
مجلس.ششم.عده.ای.درلباس.خدمت.گذاری.به.مردم.درمجلس.دست.رفاقت
به.امریکا.دادند.وقصد.واگذاری.وطن.به.دشمن.راداشتند.حالا.خودرا.پاک.ومنزه
میدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
بعضی ها برسر حرف غلط خود پافشاری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
مجلس ششم افرادیکه تحسن کردن در نظام جمهوری اسلامی خائین ترین افراد به شهدا و انقلاب هستند و آب به آسیاب دشمن میریزند
آخرین اخبار