عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: دشمن به دنبال ایجاد مجلسی شبیه مجلس ششم است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در نشست "گفتمان عزت ملی" که عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جوانان نخبه و مؤمن موضوع گفتمان است ، اظهارداشت: دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باید برای همه ما فصل الخطاب باشد چرا که اگر فرمایشات ایشان اجرایی شود کشور به صورت جهشی رشد خواهد کرد.

فروزنده با بیان اینکه ما هر کجا که موفق شده ایم به دلیل پیروی از گفتمان رهبر انقلاب بوده است، افزود: در مقابل، هر کجا که کشور آسیب دیده است دلیلش این بوده که به دنبال تقلید بوده‌ایم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که سراغ الگوی اسلامی و ایرانی بروید تا پیشرفت کنید، اظهار داشت: اولین انتظار رهبری از ما این است که نسبت به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نگاه کلانی داشته باشیم چرا که مسائل نظام نباید فقط از منظر داخلی نگریسته شود.

فروزنده با بیان اینکه بسیاری از چالشهای ما به نظام استکبار برمی‌گردد، اضافه کرد: چهار متغیر خارجی بر انقلاب ما تحمیل شد از جمله آنکه آمریکا با تمام وجود ایستاده تا ما را نابود کند و در این راه تمام متحدانش را بسیج و همه ضد انقلاب‌ها را سازماندهی کرده و همچنین کلیه منفذهای اقتصادی ما را بسته است.

وی تصریح کرد: خود استکباریون در اسناد بالادستی‌شان گفته‌اند که ما در چهار راهبردمان شکست خوردیم از جمله آنکه خواستیم انرژی هسته‌ای ایران را نابود کنیم و اقتدار و انسجامشان را از بین ببریم اما این سیاست‌های اتخاذ شده نه تنها ایران را مهار نکرد و این کشور تغییر ساختار نیافت بلکه ایران محور ائتلاف منطقه شد.

فروزنده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که مسئله اصلی گفتمان سازی است، اظهار داشت: گفتمان یعنی باور عمومی، چیزی که به صورت یک سخن مورد قبول عموم تلقی بشود و مردم به آن توجه داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور سابق با بیان اینکه در هر جامعه‌ای یک نظام معنایی مسلط است، اظهار داشت: برای مثال در سال 84 گفتمان عدالت حاکم و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد، در سال 88 نیز  روحانی با گفتمان اینکه اگر مذاکره کنیم مسائل اقتصادی حل می‌شود به ریاست جمهوری رسید.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های گفتمان موفق این است که مبتنی بر دغدغه مردم باشد.

فروزنده با تاکید بر اینکه اگر امروز روی ایران حساب باز می‌کنند به دلیل جایگاه کشورمان است ، اظهار داشت: مسئله اصلی اقتصاد کشور، بحث اشتغال و رکود بوده که تنها راه خروجش اقتصاد مقاومتی است.

معاون رئیس جمهور سابق اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی امروز در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که مردم بر اهمیت بحث‌هایی چون رکود و بیکاری واقف‌اند و آن را احساس می‌کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به فاجعه منا گفت: مردم ما بابت این حادثه عظیم عصبانی شده بودند اما وقتی رهبر معظم انقلاب تَشَر زدند، موضع عربستان 180 درجه تفاوت کرد تا جایی که ما دیگر حتی یک شهید هم در آنجا نداریم.

فروزنده اظهار داشت: اگر عزت ملی به گفتمان غالب تبدیل شود می توانیم راه نفوذ را ببندیم به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند که روابط ما با آمریکا نباید عادی شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه آنان در طی مذاکرات 16 قطعنامه علیه ما صادر کردند، گفت: آمریکایی‌ها گرگ زخمی و عقده‌ای هستند که به کمتر از نابودی ما فکر نمی‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی کردند که قطعنامه‌هایی را ضد کشورمان صادر کنند لذا ما باید این مسائل را برای مردم تبیین کنیم چراکه عزت ما در مذاکره نیست بلکه در حفظ انسجام ملی و تبعیت از رهبری است.

معاون رئیس‌جمهور سابق ادامه داد: آمریکایی‌ها در دو سال گذشته برای تحقیر ما برنامه داشتند و هدف از مذاکره نیز تحقیر ایران بود، اگر رهبر معظم انقلاب نبودند معلوم نیست که چه بلایی بر سر ما می‌آمد اما ایشان گفتند که باید خطوط قرمز رعایت شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید ایرباس تصریح کرد: نوع ایرباس‌های خریداری شده تشریفاتی است و فقط برای سفرهای خارجی تشریفاتی به کار می‌رود، در حالی که تنها 50 درصد طبقات جامعه از هواپیما استفاده می‌کنند و این در حالی است که 300 هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم.

فروزنده با انتقاد از اظهارات برخی مسئولان که مسکن مهر را طرحی "مزخرف" می‌دانستند، افزود: متاسفانه این مسئولان توجهی به محرومان ندارند در حالی که باید مسئولان مردمی باشند و درد مردم را احساس کنند.

معاون رئیس جمهور سابق با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: دشمن به دنبال ایجاد مجلسی مثل مجلس ششم است، مجلسی که هر روز در آن یک بحران داشتیم و به جای کمک به انقلاب برای کشور و انقلاب بحران ایجاد کرده بود.

وی افزود: آن زمان کشور در شرایط خاصی بود و رسانه‌های بیگانه در بوق و کرنا می‌کردند که انقلاب اسلامی ایران در حال نابودی است اما رهبر انقلاب قاطعانه فرمودند که اگر کسی اصول انقلاب را قبول نداشته باشد حق ورود به مجلس را ندارد.

فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: لازم است مسائل اقتصادی برای مردم توضیح داده شود، نفوذ تدوین گردد و همه بدانند که اگر مجلس متمدن، کارآمد و انقلابی باشد به دولت نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فروزنده ، دولت ، مجلس ، همایش ، گفتمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار