افکار منفی را در دوران بارداری از خود دور کنید

بارداری یکی از دوران‌ بسیار مهم زندگی خانم‌ها است که باید به آن توجه ویژه کنند.

دکتر آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اغلب افراد در دوران بارداری نگران سلامت جنین خود هستند اما وجود استرس و افکار منفی در هنگام بارداری تأثیرات منفی بسیاری بر روی مادر و جنین دارد.

وی افزود: میزان آسیب پذیری جنین در 3 ماه اول بارداری بیشتر از ماه‌های دیگر است بنابراین زنان باید در این زمان بیشتر مراقب سلامت روحی و جسمی خود باشند.

دیباج در خصوص تاثیرات افکار منفی در دوران بارداری ادامه داد: تولد زودهنگام جنین، عقب ماندگی ذهنی، نوزاد نارس و کاهش وزن جنین از جمله عوارضی است که استرس در دوران بارداری را به همراه دارد.

وی با اشاره به نقش مهم بهداشت روانی در دوران بارداری گفت: بهداشت روانی زنان نقش بسزایی در سلامت جنین دارد بنابراین زنانی که در دوران بارداری خود خوش بین هستند و روحیه‌ی خوبی دارند نوزاد سالمی را به دنیا می‌آورند.

وی در خصوص تفکر منفی در دوران بارداری گفت: در هنگام فشار‌های عصبی هورمون‌هایی مثل اپی نفرین در بدن مادر آزاد می‌شود که سبب انقباض رگ‌های جفت و در نتیجه کاهش خون رسانی به جنین می‌شود که اگر در دراز مدت این منفی بافی‌ها و اضطراب ادامه یابد به علت اینکه خون کافی به جنین نمی‌رسد باعث کاهش رشد و وزن جنین می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار