مشاركت حداكثری شاعران مدنظر جشنواره جوان سوره است

آثار راه یافته به جشنواره خیلی اختلاف فاحشی با هم نداشتند و برای پایمال نشدن حق كسی تصمیم گرفتیم تا با دعوت شاعران زیادی به جشنواره آن را تبدیل به یك همایش بزرگ ادبی كنیم.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛سعید بیابانكی دبیر دوره گذشته جشنواره شعر و داستان جوان سوره، اعطای جایزه معنوی به برگزیدگان جشنواره را بهتر از جوایز مادی دانست و گفت: به زعم بنده این جوایز كاربردی تر از جوایز مادی است و به جای اینكه جوایزی مثل سكه به  آن ها دهیم سعی كنیم تا با اهدای امتیازاتی مانند چاپ كتاب، استفاده  از آن ها در تركیب هیئت داوران دوره های آتی و ... انگیزه را در دل هنرمندان زنده كنیم.

وی ادامه داد: در دوره گذشته جشنواره شعر و داستان جوان سوره تلاش كردیم تا با اخذ امتیاز چاپ كتاب برای برگزیدگان این جشنواره شرایطی را برای هنرمندان جوانی كه در ابتدای راه قرار دارند فراهم كنیم.

بیابانكی با بیان اینكه این امتیاز در صورت بررسی كردن مجدد آثار در شورای كارشناسی دفتر شعر حوزه هنری اهدا می شود، عنوان كرد: این موضوع برای كیفی سازی هر چه بهتر آثار و اینكه اعتبار حوزه هنری و شاعرانی جوانی كه در ابتدای راه هستند با انتشار یك اثر بی كیفیت خدشه دار نشود، صورت می پذیرد.

شاعر مجموعه غزل «چقدر پنجره» حذف معرفی رتبه‌های برتر را از جشنواره باعث فراهم شدن فرصت حضور برای تعداد بسیاری از شاعران جوان دانست و خاطرنشان كرد: در سال های گذشته آثار راه یافته به جشنواره خیلی اختلاف فاحشی با هم نداشتند و برای اینكه حق كسی پایمال نشود از دوره گذشته تصمیم گرفتیم تا با دعوت تعداد زیادی از شاعران و حذف رتبه‌ها از جشنواره آن را تبدیل به یك همایش بزرگ ادبی كنیم.

بیابانكی در پایان تصریح كرد: جشنواره ها نباید فقط محدود به ایام برگزاری باشند بلكه در طول سال هم با ایجاد فعالیت های هنری و علمی باید چراغ آن را روشن نگه داشت. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار