چه مشاغلی سبب ابتلای مردان به سرطان می‌شود؟

رئیس انجمن اورولوژی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات مردان در حوزه سلامت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان است، گفت:برخی مشاغل احتمال ابتلا به سرطان را در مردان افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس بصیرتی، به مشکلات حوزه پزشکی و غیرپزشکی مردان اشاره کرد و اظهار داشت: حوادث یکی از بزرگترین مسائل و مشکلات به شمار می‌رود که مردم در کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مردان به لحاظ شغلی فعالیت خارج از شهر را داشته و تعدادی از آنها در مراکز صنعتی فعالیت دارند بنابراین بیشتر در معرض آسیب و حوادث جاده‌ای هستند.
 
وی افزود: کاهش مرگ‌ومیر مردان ناشی از حوادث مستقیماً به واحدهای درمانی مرتبط نیست بلکه این موضوع یک هماهنگی بین‌بخشی میان دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.
 
رئیس انجمن اورولوژی ادامه داد: بیشترین مشکلات مردان در حوزه سلامت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان است که آمار قابل توجهی را در جامعه به خود اختصاص داده است.
 
بصیرتی با اشاره به اینکه گفت: انواع سرطان کلیه، حالب، مثانه و مردان دو تا سه برابر زنان است لذا مردان باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه هوشیار باشند. همچنین سرطان پروستات یک منشأ خطر برای مردان به شمار رفته و طبق آمار مرکز سرطان ایران سومین یا چهارمین سرطان شایع در کشور، سرطان پروستات و مثانه برای مردان است.
 
رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام (ره) اضافه کرد: مشاهده خون در ادرار بسیار حائز اهمیت است و مردان باید در صورت ابتلا به این مسئله سریعاً به پزشک مراجعه کرده و هرگز این مسئله را به تأخیر نیندازند. ممکن است مشاهده خون در ادرار با تکرر ادرار، سوزش و درد همراه نباشد و فرد یک بار با این مشکل مواجه و بعد ماهها با این معضل روبه‌رو نباشد.
 
وی ادامه داد: بسیاری از مردان به دلیل اینکه وجود خون در ادرار در آنها با درد همراه نیست و یا چند بار بیشتر به وقوع نمی‌پیوندد و پس از قطع شدن بعد از چند ماه مجدد عود می‌کند از رفتن نزد پزشک خودداری می‌کنند در حالی که این مسئله بسیار مهم است و در صورت اولین تظاهر خون در ادرار حتماً باید به پزشک مراجعه شود.
 
بصیرتی با اشاره به سرطان مثانه در مردان، تصریح کرد: مردانی که در کارخانه‌های رنگ، لاستیک و مواد شیمیایی فعالیت دارند و یا به طور دائم و منظم سیگار می‌کشند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مثانه هستند.
 
به گفته وی، مشاهده خون در ادرار می‌تواند از اولین نشانه‌های تشخیص ابتلا به سرطان باشد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. همچنین شیوع سرطان مثانه هر چند کمتر از سرطان پروستات است ولی شدت بیماری همچنین خطر مرگ و میر در سرطان مثانه بیشتر است. همچنین آمار مرگ و میر در این حوزه نیز فراوان بوده لذا پیشگیری از عوامل ایجادکننده سرطان در مردان حائز اهمیت است.
 
رئیس انجمن اورولوژی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل بهداشتی و پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات، تشخیص سریع در درمان سرطان مثانه بسیار حائز اهمیت است و در بسیاری از موارد می‌توان به طور کامل مردان مبتلا را از این بیماری نجات داد. بنابراین غیر از موضوع پیشگیری تشخیص زودرس برای درمان بیماری بسیار مهم است.
 
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار