عربستان یک محکوم فوتبالی است

برای کنفدراسیون فوتبال آسیا به اندازه کافی دلیل و مدرک وجود دارد که عربستان را کشوری ناامن برای برگزاری مسابقات فوتبال جلوه دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حرف‌های لموشی مربی تیم الجیش قطر شاید مهمترین حرف‌هایی بود که یک سرمربی تیم بیگانه در خاک ایران درمهمترین مقطع ممکن به زبان آورد. او فارغ از سیاست که حتی می‌تواند برایش گران تمام شود اعلام کرد: «سیاسی حرف نمی‌زند، اینجا در ایران همه چیز خوب بوده، امکانات و حتی ترافیک هم عالی بوده و من مشکلی ندیده‌ام».

این روزها بسیاری از مدیران ورزش ایران در این رابطه اظهار نظر می‌کنند به ویژه آنها که درگیر مسابقات لیگ قهرمانان ایران هم هستند و در این مسیر و برای گرفتن حق فوتبال ایران کمک فکری، دیپلماتیک و ... هم دارند اما در این میان برخی بدیهیات دیده نشده است و کسی در مورد آنها حرف نمی‌زند یا اینکه کمتر حرف می‌زند.

اگر و تنها اگر ایران چنین درخواستی از کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت و می‌خواست تیم هایش به عربستان نروند دلایلی بسیار مهمتر و محکمه پسندتری داشت. آن دلایل این موارد هستند:

اول: عربستان درگیر جنگ است
نکته اول این است که عربستان رسما با یمن در حال جنگ است، همین چند هفته پیش بود که یمن با موشک یکی از فرودگاه‌های عربستان را هدف قرار داد. کشوری که در حال جنگ است نمی‌تواند میزبان خوبی برای مهمان‌های خود باشد اما عربستان دست پیش گرفته که پس نیافتد؟ آنها این روزها در باتلاق یمن فرو رفته‌اند و خروج آنها از این شرایط شاید سال ها به درازا بکشد.

دوم: ماجرای منا
ماجرای منا را به یاد آورید، انتخاب راه‌های غلط، مدیریت اشتباه و نهایتا رسیدن تعداد تلفات به بیش از هشت‌هزار کشته و زخمی. این مهم به خودی خود نشان از ضعف مدیریت عربستان دارد. ضعف مدیریت اماکن عمومی و البته ضعف رسیدگی اورژانسی. آیا همین موضوع به تنهایی نمی‌تواند امنیت عربستان را زیرسوال ببرد؟

در آسیا خیلی‌ها با هم جنگ دارند
اگر بنا باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلایل نامربوط عربستان گوش دهد و تصمیم نابخردانه‌ای بگیرد دیگر در آسیا سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. به عنوان مثال کره شمالی و کره جنوبی را نمی‌توان وادار کرد که در مسابقات میزبان یک‌دیگر باشند یا ژاپن و چین را نیز همینطور. یا حتی ایران و امارات، ایران و عراق گذشته، پاکستان و هند، سوریه و عربستان و ...

به نظر می رسد با این استدلال‌ها می‌توان در مبارزه با سیاسی‌بازی‌های عربستان که می‌خواهد با ابزار رسانه‌ای فوتبال ایران را ناامن نشان بدهد مبارزه کرد کافی است گزارشی در این رابطه تنظیم شود، از درگیری‌های مختلف حتی رد و بدل شدن آتش توپخانه‌ها!

منبع: مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار