شهروندخبرنگار ترکیه؛

صندوقچه حضرت زهرا (س) و لباس امام حسین (ع) در کجا نگهداری می‌شوند؟ + تصاویر

در این کاخ شما می‌توانید عصای حضرت موسی، شمشیر پیشین حضرت علی (ع)، صندوقچه و لباس حضرت زهرا (س) و لباس امام حسین (ع) را ببینید.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاخ توپکاپی، کاخی که اکنون تبدیل به موزه شده است؛ موزه‌ای در شهر استانبول ترکیه که در کنار مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه قرار گرفته است. افراد زیادی از سراسر دنیا، روزانه از این موزه بازدید می‌کنند. اما چه چیز این موزه را خاص کرده؟

در این موزه شما می‌توانید عصای حضرت موسی، شمشیر پیشین حضرت علی (ع)، صندوقچه و لباس حضرت زهرا (س)، لباس امام حسین (ع)، اولین ناودان طلای کعبه، قاب طلای پیشین حجر الاسود و موارد دیگر از این دست که از دوره پیامبر و قبل از آن به یادگار مانده را از نزدیک مشاهده کنید.

در پایین هر کدام از اشیاء این موزه، توضیحاتی به زبان‌های ترکی، عربی و انگلیسی نوشته شده است. در نزدیکی درب خروجی موزه نیز تابلویی در مدح حضرت علی (ع) قرار داده شده که تاریخ آن 1338 درج شده است.

گفته می‌شود در زمان امپراتوری عثمانی، وی پس از فتح مکه این اجناس را به سرزمین خود منتقل کرده است. این اشیا در اتاقی نگهداری می‌شوند که بیش از 400 سال نوای دلنشین قرآن کریم در آن شنیده می‌شود؛ به این صورت که هر دو ساعت قاری عوض شده و فرد دیگری قرآن را تلاوت می‌کند. در این 400 سال قرآن بدون وقفه توسط قاریان مختلف تلاوت شده است.

منبع: حمزه مرادی – تهران

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.



برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیده سادات حسینی
۱۵:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
ولی عصای حضرت موسی یه شی و چیز معمولی نبود و نزد امام زمان هست به اضافه انگشتر حضرت سلیمان و مصحف حضرت فاطمه و عبا و عمامه و عصای پیامبر و خیلی از وسایل شخصی انبیاء و امامان نزد حضرت امام زمان عج الله تعالی محفوظه و بعضیا هم تو موزه های ترکیه و مصر نگهداری میشن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۱۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
و. ع
۰۱:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
عصای حضرت موسی و میراث تمام انبیا پیش امام زمان ع هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
جالب بود مرسی
آخرین اخبار