آبادان ؛

تبدیل شدن اسکله نفت آبادان به موزه تاریخ نفت

باراندازهای شماره ١ تا ١١ پالایشگاه آبادان و محل نگهداری جرثقیل های اکوان و گوگرد به عنوان موزه نفت در تعطیلات نوروز آماده خواهندشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر ورابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: طرح نوروزی بازدید از بخشی از موزهای پنجگانه نفت در اصلی ترین بخش موزه نفت آبادان شامل باراندازهای شماره ١ تا ١١ در حال آماده سازی است و بخشی از اشیاء تاریخی و وسایل مورد استفاده در صنعت نفت در حال انتقال به این مکان است.

فرشید خائیز افزود: اسکله صادراتی با دو جرثقیل اکوان و گوگرد و محلی برای بارگیری فرآورده های نفتی در گذشته است که به عنوان بخشی از موزه پنجگانه نفت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این موزه تاریخ شکل گیری صنعت نفت، تاریخ شهری آبادان به عنوان نخستین شهر مدرن کشور، تاریخ 70 ساله پالایشگاه نفت آبادان و پالایشگاه نفت آبادان در دفاع مقدس به معرض نمایش گذاشته می شود.

مدیر ورابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان افزود :دو فروند کپسول یا قایق نجات با ظرفیت 25 نفر و دو شناور دریایی برای نمایش در اسکله موزه آبادان از جزیره لاوان به این شهرستان استقرار خواهد یافت.

خائیز گفت:12 راوی آموزش دیده در محل این موزه مستقر شده و اطلاعات لازم را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آبادان ، اسکله ، نفت ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.