مشهد؛

پرواز مستقیم مشهد - حیدرآباد هند فرصتی برای توسعه و رونق اقتصادی

سفیر هند ایجاد پرواز مستقیم میان دو شهر مشهد و حیدرآباد را فرصتی برای توسعه و رونق اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سفیر هند در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور با اشاره به رفع تحریم ها علیه ایران اظهار کرد : با توجه به امضای قرارداد برجام هم‌اکنون کشورهای هندی برای حضور و مشارکت اقتصادی در ایران دیگر مشکلی ندارند و این یک فرصت بزرگ برای دو کشور محسوب می‌شود.

سائوراب کومار افزود: از نظر تاریخی خراسان و هند روابط بسیار زیادی داشته‌اند و یکی از اهداف جدید ما احیای این روابط است که می‌تواند در نهایت سبب رونق و سود بیشتر برای دو کشور باشد، می خواهیم کالاهای تولیدی خود را از طریق بندر چابهار به ایران ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور هندوستان حدود 200 میلیون مسلمان وجود دارد  که 40 میلیون نفر آنها شیعه هستند؛ تاکید کرد: ایجاد پرواز مستقیم میان مشهد و حیدرآباد سبب افزایش زائران می‌شود و در نهایت این زائران می‌توانند در خدمت رونق تجاری مشهد درآیند.

سفیرهند ادامه داد: همچنین به منظور توسعه صادرات محصولات خود به دنبال بررسی و مطالعه راه‌های زمینی از طریق ایران هستیم به همین منظور قرارداد توسعه بندر چابهار را با ایران به امضا رساندیم تا در نهایت این امر به افزایش تجارت و مبادله با کشورهای ایران و افغانستان منتهی شود؛ البته با این کار می‌توانیم به بازارهای آسیای میانه نیز نیم نگاهی داشته باشیم.

کومار خاطرنشان کرد: اگر ریل‌های فعلی راه‌آهن ایران به هرات افغانستان متصل شود می‌توانیم به توسعه مواصلات و ارتباطات اقتصادی بیشتر بیاندیشیم و از بازخوردهای آن نهایت استفاده را ببریم به همین علت علاقه مند هستیم تا هر چه زودتر خطوط مستقیم ریلی مشهد - افغانستان - هند ایجاد شود و ما نیز در احداث آن مشارکت داشته باشیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور نیز در این دیدار گقت: در چارچوب همکاری های استان با برخی استانهای ایالت هند مثل ایالت آندراپرادش، تفاهم نامه هایی با حیدرآباد امضا کردیم که موضوعات آن همکاری های مختلف اقتصادی و فرهنگی است.

ارباب خالص افزود: برقراری پرواز مستقیم حیدآباد – مشهد که چندین سال است در حال پیگیری آن هستیم و مجوز آن نیز دریافت شده است، اما یکی از شرکت های ایرانی که قرار بود این پرواز را انجام دهد دچار مشکلاتی شد که در پی رفع آن هستیم .

وی ادامه داد: برقراری این خط پروازی ظرفیت های خوبی را از لحاظ گردشگری و حتی اقتصادی برای مشهد به دنبال خواهد داشت و امیدواریم این موضوع به زودی اجرایی شود. 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور  تاکید کرد :با برقراری این خط پروازی علاوه بر اینکه  مقصد هندوهای شیعه می تواند مشهد و زیارت امام رضا (ع)باشد از طریق کانکشن مشهد نیز می توانند با پروازهای عتبات عالیات به زیارت کربلا و نجف مشرف شوند.
گفتنی است  دیدار سفیر هند با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور در بدو ورود به استان خراسان رضوی صورت گرفت و دیگر دیدارهای وی با استاندار خراسان رضوی و دیگر مسوولان روز آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرواز ، مستقیم ، هند ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار