فوربز: شرکت های بین المللی در تلاش برای شکار فرصت های نفتی و گازی در ایران

وبسایت فوربز در گزارشی نوشت ایران برای شرکت های نفتی بین المللی یک فرصت استثنایی محسوب می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "فوربز" در گزارشی نوشت: ایران، چهارمین تولیدکننده نفت خام و دومین کشور دارای ذخایر گازی در جهان به تازگی در تیتر اخبار مهم قرار گرفته است. لغو تحریم های بین المللی، برای ایران و شرکت های نفتی بین المللی فرصت های بیشماری را فراهم کرده است؛ اما در حال حاضر بهای نفت نیز به پایین ترین سطح در دهه گذشته رسیده است. با وجود اینکه هر لحظه احتمال دارد بهای نفت به سطح اولیه خود بازگردد، کارشناسان این حوزه معتقدند وقوع چنین اتفاقی به مدتها زمان نیاز دارد.

به نوشته فوربز، شرکت های نفتی بین المللی از کاهش بهای نفت و از دست رفتن شغلهای این حوزه صدمات زیادی دیده اند. در این شرایط، شرکت های نفتی بین المللی باید فرصت های تولید و اکتشاف را بیابند. به این ترتیب ایران به چشم آنها یک فرصت استثنایی است. زیرا بهای تولید یک بشکه نفت خام در ایران حدود 12 دلار است؛ اما این میزان در عربستان سعودی حدود 9 دلار، در آمریکا حدود 36 دلار و در انگلیس حدود 52 دلار برآورد شده است.  در نتیجه، این شرکت ها حتی حاضرند برای سرمایه گذاری در ایران با چالش ها و خطرات آن نیز روبرو شوند. مقامات ایرانی اعلام کردند امیدوارند نزدیک به 50 پروژه نفت و گاز به ارزش 185 میلیارد دلار را تا سال 2020 به سر انجام برسانند.

این در حالیست که ایران نیز از این وضع نگران است؛ زیرا قصد دارد زیرساخت های کهنه نفتی و گازی را به منظور افزایش تولید و پاسخگویی به تقاضاهای محلی به روز رسانی کند. "بیژن زنگنه،" وزیر نفت ایران اعلام کرد این کشور با لغو تحریم های اقتصادی از تولید نفت کنار نمی کشد. وی همچنین خاطرنشان کرد تولید نفت ایران در پایان سال 2016 به روزانه 4 میلیون و 200 هزار بشکه خواهد رسید. در حال حاضر تولید نفت روزانه در ایران 2 میلیون و 850 هزار بشکه است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار