تبریز؛

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری با دانشگاه هنر تبریز برای تولید بازی‌های رایانه‌ای

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه هنر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسین‌زاده در همایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در حوزه ICT، با بیان اینکه امروزه در جهان و کشور در حوزه IT و ICT تحولاتی در حال ایجاد است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله باید با شرکت‌های بزرگ کشور به رقابت پرداخته و از دنیا عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین ثروتمندان دنیا در حوزه IT هستند و توانستند اقتصاد کشورها را رونق ببخشند، گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ایجاد رونق در حوزه ICT و به تبع آن رونق اشتغال است.

حسین‌زاده افزود: تبریز نقش بسیار کم رنگی در حوزه اقتصادی IT داشته و با توجه به اینکه شاهراه اقتصادی کشور بوده و هست انتظار بیشتری از آن در این خصوص می‌رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ظرفیت و توانمندی‌های بسیار خوبی در تبریز وجود دارد و اگر همه این ظرفیت‌ها یکپارچه شوند می‌توان گامی مهم در این عرصه برداشت.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده و هیئت علمی دانشگاه‌های با اپراتورها برای تولید محتوا همکاری کنند.

حسین‌زاده بیان کرد: همانطوری که نسل‌های گذشته برای ما فضای اشتغال ایجاد کردند ما نیز در مقابل نسل آینده موظف به این کار هستیم.

وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه هنر تبریز برای تولید بازی‌های رایانه‌ای و محتوا خبر داد و گفت: در این خصوص 3 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز تعیین شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.