همدان؛

بازرسی از واحدهای موادغذایی و اماکن عمومی همدان همزمان با ایام نوروز

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت همدان از انجام یک‎هزار و 425 مورد بازرسی از واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین‌راهی خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین خالقی‌مجد با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده اظهار کرد: این طرح در ساعات اداری و غیراداری و حتی روزهای تعطیل انجام می‌‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغ‌شده زمان بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین‌راهی از هشت صبح تا هشت شب است، گفت: در شهرستان همدان زمان بازرسی‌ها را تا 11 شب افزایش داده‌ایم.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون 8 هزار و 533 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین‌راهی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: این اماکن شامل خواروبارفروشی‌ها، رستوران‌ها، قنادی‌ها، آرایشگاه‌ها، هتل‌ها، اماکن بین‌راهی و ... است.

وی از انجام یک‌هزار و 425 مورد بازرسی طی 10 روز گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین‌راهی خبر داد و گفت: در این مدت 39 مرکز به مراجع قضایی معرفی شدند.
خالقی‌مجد با اشاره به تعطیلی 6 واحد از این مراکز، افزود: از این تعداد چهار مورد نانوایی قطع سهمیه شدند.

وی با اشاره به صدور 272 مورد کارت معاینه پزشکی برای شاغلین مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین‌راهی، گفت: از ابتدای طرح تاکنون 42 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی تهیه‌شده در واحدهای صنفی انجام شده که فعلاً نتایج آنها به دست ما نرسیده است.
مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از کشف و معدوم‌سازی 7 هزار و 672 کیلو مواد غذایی فاسد و فاقد صلاحیت مصرف خبر داد و افزود: در این مدت 10 روزه پنج مورد نمونه‌برداری از آب استخرها انجام شده که خوشبختانه تمام موارد مشکل آلودگی نداشتند.

وی با اشاره به 41 مورد نمونه‌برداری آب شهری و روستایی تصریح کرد: تمام نمونه‌برداری‌ها از آب شهری نتایج منفی داشت و سالم بودند اما دو مورد آب روستایی با مشکل آلودگی مواجه بود.
خالقی‌مجد با اشاره به 295 مورد کلرسنجی از شبکه آب‌رسانی شهری و روستایی در این مدت 10 روزه، افزود: از ابتدای طرح تاکنون با 6 مورد از دست‌فروشان و 11 مورد وانت‌بارهای دوره‌گرد برخورد شده است.

وی با بیان اینکه این طرح توسط بازرسان بهداشت تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت، گفت: واحدها در طرح بازرسی‌ها سه بار توسط بازرسان و کارشناسان بهداشتی کنترل خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.