قزوین؛

کاشت نهال دوستی ایران و اتریش

وزیر محیط زیست ، کشاورزی ، جنگل بانی و اقتصاد آب اتریش به قزوین سفر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛آندرروپ رشتر  که برای آشنایی با ظرفیت های کشاورزی به ایران سفر کرده است امروز به قزوین آمد و از یک گلخانه نمونه کشوری دیدن کرد.
وزیر کشاورزی اتریش در بازدید از این مزرعه که گلهای شاخه بریده تولید می کند گفت : علاقه اتریش به همکاری بیشتر با ایران است و با عقد یک یاداشت تفاهم ، زمینه های همکاری صنعت کشاورزی ایران و اتریش هموار تر می شود.

آندرروپ رشتر افزود : این مجموعه هم یکی  از بهترین مزارعی بود که تاکنون دیدم و سعی میکنم بعد از عقد تفاهم با ایران از ظرفیت های این مجموعه استفاده نماییم

کیایی مدیر کل دفتر گلخانه های وزارت جهاد و کشاورزی  هم انتقال دانش فنی و گلخانه ای ، صادرات گل های زینتی و گلخانه ای و تبادل اطلاعات  را از اولویت های همکاری با اتریش دانست.

 کیایی با اشاره به اینکه 9 هزارو 606 هتکار گلخانه در کشور وجود دارد افزود یکی از اولویت های  وزارت جهاد کشاورزی حمایت از گلخانه است
کیایی گفت  ایران  بدلیل شرایط محیطی ظرفیت های خوبی برای کاشت طیف زیادی از  گلهای زینتی و گلخانه ای را دارا  است.

در این بازدید یک نهال دوستی هم در این گلخانه غرس شد.

نهالی که گفته شد می تواند یادبودی باشد برای آغاز ارتباط های بیشتر وزارت کشاورزی دو کشور .

در سه روز اخیر دو هیئت تجاری از کره جنوبی و ایتالیا به قزوین سفر کرده اند.

در دیدار استاندار قزوین با استاندار گیونجی کره جنوبی تفاهم نامه خواهر خواندگی امضاء شد و قرار است با مشارکت سرمایه گذار ایتالیایی طرح امحای زباله در قزوین اجرا شود.
انتهای پیام/


برچسب ها: کاشت ، نهال ، دوستی ، اتریش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار