رئیس رسانه ملی در مراسم جشن یکسالگی شبکه «افق»:

امروز تجلی گفتمان انقلاب در شبکه افق، انقلاب مقاومت است

هدف این شبکه ترویج گفتمان امام خمینی (ره) انقلاب و رهبری و شناساندن این گفتمان و جا انداختن این گفتمان است.

پورحسین: رشد شبکه افق، بیش از یکسال است/ طالب زاده: راه‌اندازی شبکه افق، آرزوی آوینی بود، اما اجل مهلتش نداد

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم جشن یک سالگی شبکه افق با حضور دکتر سرافراز رئیس رسانه ملی، دکتر پورحسین قائم مقام سازمان، نادر طالب‌زاده، جواد رمضان‌نژاد مدیر شبکه افق و دیگر مدیران شبکه افق برگزار شد.

در ابتدای برنامه، سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم را داشتیم. اجرای برنامه بر عهده رحمان نظام اسلامی بود. در ابتدا گلچینی از برنامه‌های شبکه افق پخش شد.

دکتر سرافزار رئیس سازمان صدا و سیما با یادی از شهدای انقلاب و شهدای جنگ و انقلاب و مدافع حرم و شهدای هسته‌ای صحبت خود را شروع کرد.

وی در این مراسم گفت: قصد سخنرانی ندارم و بیشتر در این مراسم حضور پیدا کردم تا قدردانی داشته باشم از دست اندرکاران این شبکه. از همه کسانی که از زمان گذشته برای افتتاح این شبکه تلاش کردند و آرزوی توفیق برای همه عوامل این شبکه دارم.

رئیس رسانه ملی در ادامه گفت: شبکه افق یک سالی است که به طور رسمی کار خود را آغاز کرده. پخش آن مدتی به شکل آزمایشی انجام می‌شد اما هدف نهایی این بود همه ملت ایران از آن بهره‌مند شوند. شاید این شبکه با برنامه‌های مستند کار خود را شروع کرد و در این بخش پیشرفت خوبی را شاهد بودیم. امیدوارم این رشد همچنان ادامه پیدا کند؛ چرا که برنامه‌های مستند بسیار تاثیرگذار است.

وی در این باره تاکید کرد: مستندهای خوب بیشتر از سریال‌ها تاثیرپذیرتر هستند. این شبکه توانایی این را دارد که از تمام قالب‌ها استفاده کند و این شبکه هر روز به دنبال رشد و نوآوری بوده است. خود را متوقف نکرده و به برنامه‌سازی پرداخته است و برای جلب رضایت مخاطبان خود از همه قالب‌ها استفاده کرده است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر هدف اصلی شبکه «افق» تصریح کرد: هدف این شبکه ترویج گفتمان امام خمینی (ره) انقلاب و رهبری و شناساندن این گفتمان و جا انداختن این گفتمان است که کار خیلی سختی است و این شبکه می‌تواند در آینده از تمام قالب‌ها مثل فیلم، سریال، سرود، موسیقی ، کلیپ‌های مختلف تصویری و برنامه‌های مختلف استفاده کند. در حال حاضر تجلی گفتمان انقلاب در شبکه افق، انقلاب مقاومت است. در گذشته این شبکه در پرداخت به شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اهتمام ورزیده بود و در حال حاضر مقاومت در سطح منطقه را هم پوشش می‌دهد. به ویژه در سوریه، یمن، لبنان و کل منطقه خاورمیانه. بیش از هرچیز باید شبکه افق به این بپردازد که انگیزه مقاومت چیست و مقاومت چه طور باید ادامه پیدا کند و تنها شبکه‌ای است که باید این انگیزه را حفظ کند و مخاطب خود را توجیه کند که چگونه این مقاومت حفظ شود.

سرافراز در پایان خاطرنشان کرد: جای چنین شبکه‌ای در میان شبکه‌های تلویزیونی که بخش‌های سرگرمی، معارفی، برنامه کودک و ...، خالی بود و با هدفگذاری تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، افق کار خود را شروع کرده است و خوشبختانه به دنبال نوآوری است و آینده و افق روشنی را در پیش دارد. من از همه دست اندرکاران مجموعه شبکه افق و همچنین آقای رمضان نژاد تشکر می کنم.

در ادامه مراسم از برگزیدگان مسابقه سوگواری، خانواده روحانی جانباز دکتر ربیعی، فهیمه محمدی همسر جانبار شیمیایی آقای صالحی تقدیر شد. همچنین کلیپی از مرحوم فرج الله سلحشور پخش کرد شد و گزیده‌ای از آثار این کارگردان دینی و همچنین مراسم تشییع  آن مرحوم نشان داده شد.

در ادامه مراسم با حضور دکتر سرافراز ، پور حسین قائم مقام، مدیر شبکه افق از نادر طالب زاده پیشکسوت و هنرمند بسیجی که اجرای برنامه در شبکه افق را بر عهده دارد، تقدیر شد.

نادر طالب‌زاده گفت: ابتدا تشکر می کنم. بنده توفیق حضور در انقلاب اسلامی را داشته‌ام و خیلی از جوان ها که مثل من در آن زمان خواب بودیم، در این انقلاب بیدار شدیم و روز به روز می بینیم که انقلاب اسلامی رشد می کند و امیدوارم روز نهایی را ببینیم که پرچم به دست امام زمان است و ما در آن دوران باشیم.

همچنین جواد رمضان‌زاده مدیر شبکه افق در این مراسم پشت تریبون حضور پیدا کرد و ضمن قدردانی از خانواده شهدا، مدافعین حرم و انرژی هسته‌‍ای و حاضرین در مراسم گفت: این تشویق برای عوامل شبکه افق نیست؛ بلکه برای کسانی است که ما را قابل دانستند و شبکه افق را تماشا کردند.

در ادامه کلیپی از فیلمی پخش شد که نادر طالب‌زاده صحبت‌هایی در این کلیپ داشت و گفت: شبکه افق آرزویی بود که قرار بود 23 سال پیش برآورده شود. آرزوی شهید مرتضی آوینی. این آرزو را داشت اما اجل مهلت نداد و خوشحالیم که این اتفاق افتاده است و ما چنین شبکه‌ای را داریم.

در ادامه مراسم کلیپی از تک تک برنامه های افق را شاهد بودیم  و مجری به دعوت از دکتر پورحسین قائم مقام سازمان پرداخت و او گفت: من به نیابت از آقای پورمحمدی دراین مراسم حضور پیدا کردم و جشن یکسالگی شبکه افق را تبریک می گویم و همچنین به آقای رمضان نژاد مدیر شبکه افق تبریک می گویم. به نظرم رشد این شبکه بیشتر از یک سال است و از طرفی نام افق با مسمی است و به خوبی انتخاب شده است و چشم انداز دور را می‌بیند. به گفته مقام معظم رهبری  به دنبال ترسیم تمدن نوین اسلامی هستیم. این تمدن دو بال دارد، یک بال گفتمان علمی است که جای کار زیادی برای این اتفاق داریم و بال دیگر زندگی ایرانی اسلامی است. نگاه شبکه افق صرفاً جغرافیایی نیست. در حال حاضر نگاه به آینده دارد و وضعیت شبکه افق متمایز از شبکه‌های دیگر است. دغدغه انقلابی و حماسی را بیشتر در برنامه‌های آن مشاهده می‌کنیم و زنده نگه داشتن اندیشه حماسی در شبکه افق اتفاق می‌افتد و همچنان دغدغه خود را حفظ می‌کند و امیدوارم با قدم‌های پرشتاب تر به کار خود ادامه دهد. از طرفی تمدن نوین اسلامی با دو بالی که عرض کردم به بضاعت مالی بستگی دارد؛ چرا که ما فکر و خلاقیت فرهنگی را در جامعه زیاد مشاهده می‌کنیم اما بودجه‌بندی خیلی مهم است.

در ادامه مراسم پورحسین قائم مقام سازمان، نادر طالب زاده و جواد رمضان نژاد مدیر شبکه افق از محمدحسین مهدویان نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» تجلیل کردند.

مهدویان اظهار کرد: ممنون که در جمع خودتان من را قرار دادید. خیلی غافلگیر شدم.

در ادامه کلیپی از فیلم «چشم به راه» ساخته مهدویان  که در سازمان اوج ساخته شده است، پخش شد. مهدویان در این باره اظهار داشت: امیدوارم مردم فیلم را در سینماها ببینند و دوست داشته باشند.

در پایان این مراسم، از مدافعان حرم تقدیر شد و برخی مستندهای ساخته شده پیرامون آن‌ها برای حضار پخش شد.

همچنین در این جشن، حامد زمانی خواننده جوان، به اجرای زنده دو قطعه ضد استکباری «لبیک یا حسین» و «می‌کشیم» پرداخت.

اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، خاتمه دهنده این مراسم خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
درود بر برگزیدگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
واقعا شبکه موثریه
آخرین اخبار