رئیس رسانه ملی در جلسه شورای معاونان سازمان تاكید كرد:

ضرورت عملیاتی کردن محورهای اقتصاد مقاومتی در حوزه پیام

دکتر سرافراز رئیس رسانه ملی در سومین جلسه شورای معاونان سازمان به موضوع اقتصاد مقاومتی و نقش رسانه در تحقق آن پرداخت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ نام‌گذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نشانگر اهمیت تلاش مضاعف در این حوزه است كه رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه‌ملی باید در تبیین موضوع و مطالبه‌گری آن به نمایندگی از جامعه بپردازند، تا آنچه كه به‌عنوان اقدام و عمل مورد تأكید بوده است، تحقق یابد.

 در سومین جلسه شورای معاونان سازمان در بیست‌و‌چهارم فروردین، موضوع اصلی شورا به اقتصاد مقاومتی و نقش رسانه در تحقق آن اختصاص یافت.

در این جلسه، دكتر سرافراز رئیس رسانه‌ملی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در برون‌رفت جامعه از مشكلات، تصریح كرد: بحث اقتصاد مقاومتی و اینكه رسانه‌ملی چه باید كند كه موضوع به اقدام و عمل در سطح جامعه و تمامی نهادها و سازمان‌ها منجر شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینكه مقام معظم رهبری سومین سالی است كه موضوع اقتصاد مقاومتی، را مطرح و بر آن تأكید می كنند گفت: زمینه‌های گفتمانی این شعار در این سال‌ها انجام شده و لذا باید از حوزه حرف خارج و به عمل منجر شود. رئیس رسانه ملی یادآور شد: اصل موضوع برای مردم پذیرفته شده است، بنابراین باید تلاش كرد كه زمینه عملیاتی شدن موضوع محقق شود. دكتر سرافراز تصریح كرد: صداوسیما باید در حوزه اقدام و عمل به‌طور جدی ورود پیدا كند و در تبیین موضوع و كمك به دولت كه بتواند این موضوع را به‌طور عملیاتی جلو ببرد، همّت مضاعف كند. 

رئیس رسانه ملی تاكید كرد: ضرورت دارد تمامی حوزه‌های سازمان نسبت به عملیاتی‌كردن محورهای اقتصاد مقاومتی، اقدام كنند؛ از جمله اینكه شورای اقتصاد به‌عنوان شورای فراگیر رسانه‌ملی با برنامه‌ریزی ذیل سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ها و اقدامات حوزه‌های پیام را به‌صورت جداول زمان‌بندی شده و كنداكتور اجرایی، مشخص و نتایج را پی‌گیری كند. وی در ادامه با اشاره به ماموریت حوزه‌های برنامه‌ساز تصریح كرد: این حوزه‌ها به‌منظور نهادینه‌سازی این مهم بین مردم و مسئولان باید با تولید ویژه‌برنامه‌های مناسب، برخی از موضوعات متنوع و متكثر مرتبط با اقتصاد مقاومتی را برجسته‌سازی كنند.

رئیس سازمان با توجه به ضرورت شكل‌گیری كمپین رسانه‌ای در موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: رسانه ملی باید به‌منظور ارتقای اثربخشی پیام و ایجاد تحرك در جامعه و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درون و برون‌سازمانی، نسبت به تشكیل كمپین واحد رسانه‌ای در مباحثی مانند تولید ملی، كالای ایرانی و... اقدام كند. 

دكتر سرافراز یادآور شد: حوزه‌های برنامه‌ساز باید به‌منظور تشویق تولیدكنندگان و فعالان اقتصادی و با بهره‌گیری از قالب‌های متنوع، جذاب و مخاطب‌پسند، مانند مسابقات چندمرحله‌ای، به شاخص‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی بپردازند.

وی با اشاره به نقش نخبگان در تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی در جامعه تاكید كرد: معرفی تولیدكنندگان و كارآفرینان موفق در شهرها و روستاهای كشور و برجسته‌سازی شایسته نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر ماموریت‌های حوزه‌های برنامه‌ساز است. 

دكتر سرافراز، دعوت از كارشناسان خبره و تولید برنامه‌های گفت‌و‌گو محور را با هدف تشریح و تبیین مبانی و مزیت‌های اقتصاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی كرد و نقد روش‌ها و نظریات متكی به اقتصاد غربی و تاثیرات سوء آن در اقتصاد كشور را ضروری برشمرد.

وی در ادامه افزود: حوزه‌های پیام با تولید برنامه‌های گفت‌و‌گو محور و چالشی، باید قوانین و موانع اقتصاد مقاومتی مانند قوانین میان‌بر، قاچاق كالا، واردات بی‌رویه، اشكالات سیستم بانكی و... را نقد و آسیب‌شناسی كنند و مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی اعم از ایجاد اشتغال پایدار، پیشرفت در فناوری تولید، تقویت تولید داخلی، افزایش بهره‌وری، مدیریت مصرف، حمایت همه‌جانبه از صادرات كالا و... را تبیین كنند.  

رئیس رسانه ملی در پایان، پی‌گیری و مطالبه وعده‌های دولتمردان و مسئولان دستگاه‌های مختلف در راستای امیدآفرینی در جامعه و تشویق اقدامات عملی و موثر مسئولان را از دیگر وظایف شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی برشمرد.      




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار