در جلسه مشترك وزارت آموزش با رسانه ملي تأكيد شد؛

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همكاري دو نهاد

جلسه مشترك وزير آموزش و پرورش و رئيس رسانه ملي به همراه معاونان، صبح سه‌شنبه 24 اسفندماه در سالن جلسات حوزه رياست سازمان صداو سيما برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، در اين جلسه كه با هدف بررسي تعاملات هر دو دستگاه براي تقويت همكاري‌هاي فيمابين تشكيل شده بود، دكتر فاني وزير آموزش و پرورش درسخناني، ضمن قدرداني از رئيس رسانه ملي براي تشكيل جلسه مشترك، با اشاره به گستردگي وزارتخانه متبوعش، تصريح كرد: وزارت آموزش و پرورش از 32 اداره كل، 720 منطقه آموزشي، و حدود 105 هزار مدرسه در سراسر كشور برخوردار است و اين گستردگي به‌گونه‌اي است كه به تعبير مقام معظم رهبري، اين نهاد با بيش از 40 ميليون نفر مخاطب مستقيم روبرو است.

وي افزود: وزارتخانه آموزش و پرورش تنها نهاد حاكميتي است كه در گستره جامعه اسلامي در جاهايي كه هيچ نهادي وجود ندارد، حضوري اثرگذار دارد و در واقع پرچم جمهوري اسلامي به واسطه حضور مدارس در اين مناطق همواره برافراشته است.
 
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اهميت اين نهاد فرهنگي و آموزشي در شكل گيري شخصيت كودكان و نوجوانان يادآور شد: زير ساخت‌هاي آموزشي، شخصيت و گفتار معلم، قدرت نفوذ پيام معلم در مقاطع مختلف تحصيلي مهم‌ترين ركن اثرگذار در حوزه آموزش است.
 
وي با تأكيد بر اينكه سالانه 130 ميليون جلد كتاب توسط اين وزارتخانه به چاپ مي‌رسد، تصريح كرد: وزارت آموزش و پرورش تنها نهادي است كه مخاطبان آن به طور مستقيم با كتاب سروكار دارند و براي افزايش دانش و معلومات خود بايد آن را مطالعه كنند و لذا اين سازمان را مي‌توان مهم‌ترين سازمان در انتقال ارزشي‌‌هاي انقلاب به نسل كودك و نوجوان دانست. دكتر فاني با اشاره به ديدار معلمان، كاركنان و مديران آموزش و پرورش با مقام معظم رهبري در ارديبهشت سالجاري، خاطر نشان كرد با توجه به تأكيد معظم‌له در اجرا يي كردن سند بنيادي آموزش و پرورش، دستگاه‌‌هاي تبليغاتي و به خصوص رسانه ملي مي‌توانند در اجرايي شدن سند تحول نظام آموزش و پرورش كشور نقش مهمي داشته باشند. وي تصريح كرد : در اين سند راهكار تعامل اثر‌‌بخش با رسانه ملي مورد توجه بوده و ازصداو سيما مي‌خواهيم كه به ما در تحقق و پيشبرد اين سند كمك كنند.  
 
وزير آموزش و پروش در ادامه بااشاره به نقش خيرين مدرسه‌ساز در رفع مشكلات اين وزارتخانه، گفت: در سالجاري، خيرين حدود 1000 ميليار تومان به اين نهاد كمك كرده كه اين كمك‌ها در حوزه‌هاي مختلف آموزش و رفاهي بوده است.
 
 در ادامه اين جلسه، دكتر سرافراز رئيس رسانه ملي در سخناني ضمن تأكيد بر اهميت نقش آموزشي و تربيتي نهاد آموزش و پرورش، يادآور شد؛ مهمترين بخش همكاري وزارت آموزش و پرورش با صداوسيما كشف استعدادها و به تصوير كشيدن منزلت معلمان است. وي تصريح كرد: رسانه ملي مي‌تواند در مواقعي كه روش‌هاي جديد تدريس مطرح مي‌شود، با همكاري وزارتخانه اين روش‌ها را از طريق صوت و تصوير فراگير به تمامي معلمان در اقصي نقاط كشور آموزش دهد.
 
دكتر سرافراز در ادامه گفت: در صداوسيما كارهاي خوبي در معرفي معلمان نمونه و دانش‌آموزان خلاق و مبتكر شروع شده و اين‌ها مي‌تواند در قالب‌هاي مختلف، گزارش و مستند استمرار يابد تا جامعه اين قشر زحمتكش را بهتر و بيشتر بشناسد. وي با اشاره به نقش رسانه در معرفي رشته‌هاي تحصيلي تصريح كرد: رسانه مي‌تواند رشته‌هايي كه در جامعه چندان مورد توجه قرار نگرفته و يا دانش‌آموزان شناختي نسبت به آنها ندارند را معرفي كند تا تعادلي در گرايش جوانان به رشته‌هاي مختلف پديد آيد. وي با تأكيد مجدد بر معرفي استعدادها توسط رسانه، خواستار همكاري بيشتر آموزش و پرورش با رسانه شد تا ماموريت‌هاي آموزشي و تربيتي وزارتخانه بيشتر تحقق يابد.  
 
در اين جلسه مقرر شد تا با تعيين نماينده‌اي از سوي وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملي، مقدمات انعقاد تفاهمنامه همكاري دو نهاد فراهم شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار