دیدار رئیس و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه با رئیس رسانه ملی

در آستانه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، رئیس و مسئولان سازمان اوقاف با رئیس رسانه ملی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، در اين نشست، دكتر سرافراز با اشاره به فعاليت هاي گسترده رسانه ملي در ترويج فرهنگ قرآني نظير پخش آيات منتخب با ترجمه در بهترين ساعات در شبكه هاي مختلف تلويزيوني ، راديويي و استاني كه با استقبال گسترده مردم همراه بوده است، گفت: براي قرار گرفتن قران در بطن زندگي مردم و به منظور تروج فرهنگ قرآني در جامعه، برنامه اي تدارك ديده شده تا قرائت قران مردمي شود.
 
وي افزود: مقدمه اين طرح از ماه شعبان آغاز و در ماه مبارك رمضان همزمان با بهار قرآن اجرا خواهد شد.
 
رئيس رسانه ملي با اشاره به فعاليت اختصاصي دو شبكه راديويي "تلاوت" و" قرآن" در زمينه موضوعات قراني گفت: در شبكه تلاوت كاملا به تلاوت هاي جذاب و اثر گذار پرداخته مي شود و در شبكه قرآن علاوه بر تلاوت قرآن به موضوعات قرآني نيز پرداخته مي شود.
 
وي يادآور شد: از فرصت حضور نخبگان قرآني خارجي دراين مسابقات در شبكه هاي ملي و بين المللي استفاده خواهيم كرد تا بحث گسترش گفتمان قرآني در جامعه و  در سطح بين المللي را شاهد باشيم.
 
دكتر سرافراز در خصوص اطلاع رساني تيزرها و برنامه هاي كوتاه توليد شده براي مسابقات  گفت: بايد اين موارد به شكل مشخص و دربسته هاي خاص در شبكه ها و ساعات خاص اطلاع رساني شود.
 
رئيس رسانه ملي همچنين بر ارزيابي مسابقات بين المللي قرآن كريم پس از اتمام مسابقات اشاره و يادآور شد كه با ارزيابي مناسب از نحوه برگزاري اين مسابقات مي توان با شناخت نقاط قوت و ضعف آن براي برگزاري هرچه بهتر اين مسابقات تلاش كرد.
 
 حجت الاسلام والمسلمين محمدي رئيس سازمان اوقاف وامورخيريه نيز در سخناني با اشاره به سه ماموريت كلي اين سازمان در موضوع قرآن، بحث امام زادگان و وقف گفت: ترويج وگسترش فرهنگ قرآني و تشويق مردم به يادگيري مفاهيم و آموزه هاي قرآني از اولويت هاي اصلي سازمان اوقاف و امور خيريه است.
 
محمدي، مكان برگزاري اين دوره از مسابقات قرآن كريم را مصلاي تهران عنوان كرد و ضمن قدرداني ار زحمات مسئولان صداوسيما و همكاري شبكه هاي تلويزيوني و راديويي افزود: جذابيت و جايگاه قرآن كه مخاطب آن عموم مردم هستند به حدي است كه مي توان با اطلاع رساني گسترده و هدفمند بيشترين حضور را فراهم كرد و نقش صدا سيما در اين موضوع از همه مهم تر است.
 
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه مبدع مسابقات بين المللي قرآن كريم مقام معظم رهبري بودند گفت: ايشان سالي دو بار با دست اندركاران قراني نشست دارند و اين نشان از جايگاه ويژه قرآن در نگاه حضرت آقاست كه اميدواريم ديگر مسئولان نيز توجه شايسته را به اين امر مهم نشان دهند.
 
وي افرود: رهبر معظم انقلاب مطالباتي را از مجموعه هاي قرآني و مسئولان دارند و تاكيد كرده اند كه بايد گفتمان قرآني و قرائت قرآن و انس با قرآن در جامعه نهادينه شود تا علاوه بر متدينين، گفتمان سازي و ترويج قرآن در جامعه و بين تمام مردم مشهود باشد.
 
محمدي با قدرداني از دعوت نخبگان و متخصصان آشنا به قرآن در برنامه هاي مختلف رسانه ملي، گفت: حضور دكتر سيم فروش كه اولا متخصص و در ثاني قاري قرآن است در برنامه خندوانه، تاثير بسياري را در مخاطبان برنامه براي توجه به قرآن داشته است.
 
 در ادامه، معاون صداي رسانه ملي هم با بيان اينكه در شبكه قرآن و تلاوت بطور 24 ساعته به موضوع قران پرداخته مي شود، گفت:  در نظر سنجي مركز تحقيقات و سنجش افكار سازمان در سال 94 ، ميزان مخاطبان شبكه هاي قرآن در صدا و سيما افزايش قابل ملاحظه اي داشته است.
 
آبرواني با اشاره به برنامه هاي متنوع قراني در ديگر شبكه ها و حضور فعال نخبگان قراني در چندين برنامه يادآور شد: تمام شبكه هاي راديو از جمله راديو تلاوت در خارج از مرزها از طريق اپليكيشن صدا قابل دريافت است.
 
دكتر پور محمدي معاون سيما هم در اين جلسه با اشاره به تدارك گسترده شبكه هاي مختلف تلويزيوني در خصوص ويژه برنامه هاي قرآني و مذهبي در ماه مبارك رمضان  گفت:  امسال براي اولين بار در ماه مبارك رمضان،  در 9 شبكه تلويزيوني به طور ويژه به قرآن پرداخته خواهد شد و جلسات باشكوه قراني در مراكز مختلف كشور به طور كامل پوشش داده مي شود.
 
استفاده از فرصت خوب مسابقات با حضور نمايندگان بيش از 80 كشور براي گسترش فرهنگ قراني و سبك زندگي قراني و نيز ظرفيت بسيار بالا براي گفتگو بين كشورها، اطلاع رساني و برنامه سازي مناسب و شناسايي و معرفي نخبگان در شهرستانها از ديگر موضوعات مورد تاكيد دراين نشست بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار