نوسان در بازار طلای سیاه و فلز زرد ادامه دارد

تلاطم در بازارهای جهانی موجب نوسان بهای نفت و طلا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «رویترز»؛ بهای هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی روز گذشته اندکی متلاطم بود. افزایش ذخایر نفت خام آمریکا باعث شد، عرضه نفت تا حد زیادی کاهش یابد.

بر اساس آمارهای سازمان اطلاعات انرژی، ذخایر نفت خام آمریکا در ماه گذشته 10.4 میلیون بشکه افزایش داشته و به مجموع 518 میلیون بشکه رسیده است. موسسه نفت آمریکا روز گذشته گزارش داد ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به 9.9 میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم فراتر از پیش بینی 3.6 میلیون بشکه ای تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت معیار آمریکا) در ساعات آغاز روز پنجشنبه با 26 سنت افزایش 34 دلار و 66 سنت در هر بشکه معامله شد.

در آغازین ساعات امروز نفت برنت دریای شمال (نفت معیار بازار جهانی)نیز با 13 سنت افزایش 36دلار و 94 سنت در هر بشکه معامله شد. این بالاترین بهای ثبت شده نفت برنت در دو ماه گذشته است که 37 دلار و 40 سنت در هربشکه معامله شد.

بهای فلز زرد در بازارهای جهانی روندی متعادل را طی می کند. فروش ذخایر طلا از سوی سرمایه گذاران بین المللی و کاهش ارزش سهام بازارهای بورس آمریکا مهمترین دلایل کاهش جزئی بهای هر اونس طلا عنوان شده است.

در معاملات الکترونیکی پایان روز چهارشنبه نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل با یک دلار و 90 سنت کاهش 1239 دلار معامله شد. این در حالی است که به نظر می رسد بهای طلا در سه هفته آینده با ارائه گزارش ای دی پی حرکتی نرم و ثابت را ادامه دهد. بالاترین بهای ثبت شده طلا در 11 فوریه با 1241 دلار گزارش شده است.

بهای جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد 16 درصدی روبرو شده که علت اصلی این افزایش، نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار