گفتگوی کامرون، اولاند، پوتین و مرکل درباره آتش‌بس سوریه

سران انگلیس، فرانسه و آلمان فردا جمعه با رئیس جمهور روسیه درباره آتش‌بس سوریه گفتگو می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه درباره آتش بس سوریه با رئیس جمهور روسیه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

سخنگوی دیوید کامرون روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: «فردا فرصتی برای سران انگلیس، فرانسه و آلمان است تا گردهم آیند... و به پوتین اعلام کنند که این آتش بس پابرجا مانده، ادامه یابد و مسیر را برای گذار سیاسی واقعی بگشاید.»

آتش بس سوریه که از هشتم اسفند به اجرا درآمده است اولین اقدام عمده برای متوقف ساختن درگیری‌ها به شمار می‌رود.

به موجب این توافق، درگیری‌ها میان نیروهای دولت سوریه و گروه‎‌های معارض باید متوقف شود. این آتش بس مشمول گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره نمی‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، بعد از برقراری آتش بس میدان‌های نبرد در سوریه عمدتا با آرامش همراه بوده است.

دیوید کامرون در سخنرانی روز چهارشنبه خود در پارلمان انگلیس گفت این آتش بس به رغم اینکه کامل نیست «گامی مهم و رو به جلو» است زیرا مسیر مذاکرات سیاسی را گشوده است.

دولت دمشق و گروه‌های معارض قرار است دور جدید گفتگوها را از 19 اسفند از سربگیرند.

نخست وزیر انگلیس افزود: «همه گروه‌ها مشمول آتش بس نیستند اما شاهد حملات علیه مخالفان میانه رو نیستیم که این موضوع خوشایند است. این آتش بس ما و دیگران را قادر ساخت به مردمی که نیازمند هستند کمک کنیم، هم از طریق ارسال هوایی و هم کاروان‌های امدادی.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار