اخراج از پرواز به خاطر پیامک مذهبی

پلیس انگلیس فردی را به خاطر ارسال پیامک «مذهبی» از پرواز اخراج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ پلیس فرودگاه لوتون در لندن با توسل به زور یکی از مسافران پرواز شرکت «ایزی جت» که عازم آمستردام هلند بود، پیاده کرد. این حادثه هنگامی روی داد که یکی از سرنشینان هواپیما با دیدن پیامکی در خصوص عبادت مذهبی، این موضوع را به پلیس گزارش کرد. مسافر این پرواز برای اثبات بی‌گناهیش مجبور شده تلفن همراه خود و رمز عبور آن را در اختیار نیروهای پلیس قرار دهد.

وی گفت قصد داشته از طریق برنامه واتس‌اپ با دوستانش به طور گروهی عبادت کند.

بعد از بازجویی ماموران امنیتی، بی‌گناهی مسافر بداقبال مشخص شد اما خلبان هواپیما اجازه بازگشت این انگلیسی 40 ساله به هواپیما را نداد و او مجبور شد برای پرواز بعدی 3 ساعت انتظار بکشد.

این مسافر که اصالتا اهل نیجریه و مسیحی است، گفت مسافر کناری به اشتباه گمان کرده او مسلمان است.

وی گفت: «آن فرد مرا نمی‌شناخت و ظرف 2 دقیقه درباره من قضاوت کرد. حتی اگر مسلمان بودم بسیار غیرمنصفانه بود که با من اینگونه رفتار شود... صرف‌نظر از اینکه افراد پیرو چه دینی هستند، نباید با هیچ کس اینگونه برخورد شود.»

مسافر مذکور این ماجرا را نوعی «تعصب و ترس غیرمعقول» خواند و افزود: «یک نفر به خاطر دیدن کلمه عبادت کردن روی تلفن همراه من، احساس کرد که من تروریست هستم!!!»

در همین حال، سخنگوی شرکت ایزی جت نیز گفت: «ایمنی و امنیت مسافران و خدمه این شرکت اولویت اصلی ماست و اگر نگرانی امنیتی پیش بیاید، ما همیشه آن را به عنوان اقدامی پیشگیرانه بررسی خواهیم کرد. ما از دردسر پیش آمده برای این مسافر عذرخواهی می‌کنیم.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
اگه من هم بودم میترسیدم ازش!
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
وقتیکه با گفتن الله اکبر حمله میکنند و سربریدن و قتل عام یک شهر را عبادت کردن مینامند...چیز عجیبی نیست مردم عامی که هیچ از سیاست های اربابانشان نمیدانند چنین نگرانی هایی داشته باشند.
داعش و القائده بنام عبادت و خدا هزاران بیخبر را جذب میکنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
من تعجب میکنم چرا اسراییل را با ان همه کشت و کشتار مردم مظلوم فلسطین نه تنها تروریست نمیدانند بلکه دوست خود میدانند. همان اسراییلی که بازماندگان قومی هستند که در یک روز هفتاد نفر از پیامبران خدا را کشتند و سپس انگار نه انگار اتفاقی افتاده باشد دنبال کار روزانه خود رفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
خدالعنت کند کسی را که به مسلمانان به عنوان تروریست نگاه میکنند عربستان ترکیه قطر امارات وداعش انها را که نظم جهانی را به هم زده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
واقعاعجب زمونه ای شده
بخداتوی کشورخودمون هم وقتی یه نفرباظاهرمذهبی به مغازه یاجای دیگه مراجعه میکنه مردم اینجاهم مثل تروریست باهاش رفتارمیکنن
عجب صبری خدادارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
خاک تو سرشون ازسایه دخودشونم میترسن این غربیهای کثیف
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
غربیها که خود را عند تمدن میدانند به دین آیین خود هم مشکوک هراسانند ...واز تروریست های که دولتمردان خودشان به وجود اوردنند تا دین اسلام را خراب کنند چطور مضحکه خودشان میشوند و هم دین خود که دارد دسته جمعی عبادت دین خودشان که مسیحیت است را تبلیغ میکند ازش میترسند واز روی کلمه عبادت از ترس شلوارشان را خیس میکنند که نکند پروازشان به سوی خدا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
امان از دست قضاوت های عجولانه برخی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
البته ازآنجا که تروریست های مدعی اسلام (داعش والنصره )این ترس رادردل همه ملتهای دنیا وجودآورده انداین اقدام پلیس فرودگاه کار عجیبی نیست اگرچه همه دنیا میدانند سران داعش وگروهک های تروریستی پیروهیچ آیینی نیستند بجز شیطان پرستی اما نباید ازاین اقدام پلیس درمورد شک پیام تروریستی ناراحت شد چ راکه تروریست میتواند درهرکشور وباهردینی اقدام به بمب گزاری کند که امیدوارم هرچه زودتر خداوند قهرخودرا ازملتها ی دنیا بردارد تا مدافعان راستین حق وحقيقت واسلام ناب محمدی برشیطان پرستان داعشی پیروز شوند وعراق. شام یمن باردیگر روی خوش اسلام رامشاهده کنند ودنیا رنگ امنیت رابه خودببیند انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
حال اگر بخاطر همین موضوع در ایران چنین اتفاقی بیفتد جنگ جهانی می شود
چقدر طاغوت قدرت دارد و امام زمان مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سلام.
واقعا چه قدر کوتاه فکرن خدا صبر بده اون مسلمان هایی که این همه سختی تو کشور غریب میکشن.ما که تو این مملکت از شمعی از وجود امام زمان"عجل الله تعالی فرجه"کم استفاده میکنیم و قدر نمیدونیم ولی خب خدارو شکر میکنیم بابت این نعمت ولایت فقیه التماس دعای فرج یاعلے
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
همش تقصیرخودمونه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۳:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
مگه چه کار کردیم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
آره.... کل دنیا بی گناهن فقط مسلمانان گناهکارند.....آخه این چه منطقیه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
خاک بر سر انگلستان و هرچی انگلیسی‌جماعت نفهم و کودن
آخرین اخبار