وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بدهی وزارت ارشاد به سازمان تامین اجتماعی در سال آینده پرداخت می‌شود

به دلیل مشکلات مالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت، افراد جدیدی را به لیست بیمه‌شدگان نیافزودیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران، در خصوص بیمه هنرمندان گفت: به دلیل مشکلات مالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت، افراد جدیدی را به لیست بیمه شدگان نیافزودیم. سعی ما این است که در سال آینده بتوانیم بخشی از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنیم و این صندوق را به جایی برسانیم که بدون اتکای به دولت بتواند روی پای خود بایستد.

وی افزود: حدود 45 هزار نفر تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار دارند و در صندوق اعتباری هنر با توجه به مشکلات که در گذشته از نظر مالی وجود داشت، به این تعداد افزوده نشد. هم اکنون در شرایط پسا برجام و پساتحریم قرار داریم. امیدوارم با اعتبارات بیشتر مالی بتوان از هنرمندان حمایت بیشتری کرد. امسال به حدود چهل فیلم سینمایی کمک مالی کردیم و این تعداد در جشنواره فیلم فجر نیز حاضر شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت از پژوهش تصریح کرد: باید کمک کنیم نیروهای مستعد و جوان و پیشکسوت در زمینه پژوهش آنچه را که می‌خواهند، عرضه کنند و به چاپ برسانند. حتی بخشی از این آثار را در فضای مجازی انتشار دهیم تا افراد پیرامون آن نظر بدهند و پژوهش در سایه تبادل افکار است که توسعه پیدا می‌کند.

جنتی ادامه داد: بخشی از آثار در پایان‌نامه‌هایی که در جشنواره پژوهش فرهنگی سال برگزیده شدند، توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر خواهد شد. در خصوص عیدی به اهالی هنر باید گفت باید ببینیم اهالی هنر به ما چه عیدی می‌دهند. در سال جاری شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.