اولین جایزه ادبی نوری خراسانی طی مراسمی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن به فعالان حوزه فرهنگ و ادب این شهرستان اهدا گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن گفت: ١٢ اسفند ماه سالروز تولد یکی از مفاخر ادبی شهرستان بردسکن بنام سید مرتضی نوری خراسانی از سلسله جلیله سادات و از مفاخر ادبی شهرستان و اولین رئیس انجمن ادبی جلال آل احمد می باشد و به همین خاطر، این جایزه ادبی همه ساله به فعالان فرهنگ وادب شهرستان اهدا خواهد شد.

حسن مدرس مقدم طی این مراسم، هشت نفراز چهر های ادبی این شهرستان را مورد تقدیر قرار داد.

در این مراسم ابتدا از شهید محمد رضا غفوری به عنوان یک چهره ادبی که تنها شهید شاعر شهرستان به شمار می رود تجلیل به عمل آمد و در ادامه از احسان ایلخانی به خاطر فعالیت در عرصه ادبیات فولکلور و اشعار محلی تجلیل شد.

سید محمد عبداللهیان و محمد حسن قانعی مطلق به خاطر تحقیق و پژوهش در حوزه های ادبی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از فاطمه یوسفی مسئول انجمن داستان نویسی و هنرمند خردسال سیده زهرا موسوی به عنوان خرد سال ترین قصه نویس شهرستان و مجتبی نظام آبادی از چهره های پر افتخار شهرستان در زمینه شعر و کسب جوایز متعدد در جشنواره های شعر استانی، محمود فخر غلامی،حبیب الله حاجی زاده تجلیل به عمل آمد.

در پایان مراسم تندیس یاد بود و لوح افتخار به آقای دکتر سید سعید نوری خراسانی به نمایندگی از خانواده مرحوم مرتضی نوری خراسانی اهدا گردید.

اولین دوره جایزه ادبی نوری خراسانی در شهرستان بردسکن قرار است همه ساله در ١٢ اسفند ماه چهره های فعال ادبی شهرستان را شناسایی و تجلیل کند.

انتهای پیام//

برچسب ها: حوزه ، ادب ، بردسکن ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.