ساری،

تعاملی برای صادرات

500 هزارتن گوشت سفید صادراتی مازندران در انتظار تعامل تجاری بخش دولتی و خصوصی در ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، نائب رئیس اتاق بازرگانی،صنعت،معدن و تجارت مازندران در گردهمایی فعالان صادرات در مازندران با اشاره به لزوم حمایت جدی از بازرگانان ایرانی در کشورهای هدف گفت: حمایت قضایی بازرگانان ایران در کشورهای هدف صادرات تقویت شود.

میران با بیان اینکه مازندران در تولید گوشت مرغ و محصولات باغی توان صادرات دارد افزود: در مجتمع مرغ لاین بابل کنار ، توان تولید و عرضه گوشت سفید وجود دارد و پارسال نیز بیشترین صادرات گوشت مرغ انجام شد.

وی به توان صادراتی 500 هزار تنی گوشت مرغ مازندران به کشورهای دیگر اشاره و افزود: ارزش صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشورهای هدف 11 ماه گذشته بیش از 400 میلیون دلار بود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی،صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت :صادرات محصولات مازندران به روسیه از 29 میلییارد دلار در سال 93 به 12 میلیارد دلاردر سال 94 رسیده است.

میران با تاکید بر لزوم جبران حجم مبادلات پایین به کشورهای حاشیه دریای خزر افزود :کمیسیون مشترک برای بسترسازی مناسب در صادرات محصولات مازندران تشکیل شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی،صنعت،معدن و کشاورزی مازندران همچنین خاطرنشان کرد: هزار میلیارد دلار مشوق صادراتی برای افزایش صادرات در نظرگرفته شد و توقع در اختصاص این مشوق ها این است که این میزان مشوق به تاجران فعالی که از سال 92 نیز فعالیت کردند اختصاص یابد.

به گفته میران هم اکنون وجود تعرفه ترجیحی بالا در کشور یکی از عوامل اصلی در روند نزولی صادرات به کشورهای حاشیه خزر به شمار می آید و حمایت بخش دولتی از فعالان خصوصی در این زمینه باید بیشتر شود.

وی در ادامه این نشست تقویت دفتر امور خارجه در استان مازندران و اتصال به شبکه ریلی در روسیه را خواستار شد وگفت:سیستم بانکی برای نقل و انتقال پول تاجران ایرانی نیز یکی دیگر از درخواست های فعالان و تاجران بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، صادرات ، تعامل ، تجاری ، مشوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار