معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد :

مجازات ها بازدارنده شکارچیان از شکار نیست

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: هر چند میزان مجازات حبس های تعیین شده در قانون شکار و صید تا حدودی مناسب است، اما هنوز هم جرایم شکار و صید با توجه به خسارت های جبران ناپذیر بازدارنده نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، محمد بخشی محبی نماینده دادستان مشهد صبح امروز طی بازدید از مکشوفات شکار و صید اخیر در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: با وجود مجازات حبس های تعیین شده در قانون شکار و صید، هنوز هم جرایم شکار و صید با توجه به خسارت های جبران ناپذیر بازدارنده نیست.

وی با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند در آشکار سازی تخلفات زیست محیطی هستند افزود:نقش آفرینی سمن ها دراین موضوع حاصل نشست های متعدد با این سازمان ها بوده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ضمن تقدیر از یگان حفاظت محیط زیست استان در موضوع پایش محیط زیست و عزم جدی در برخورد با تخلفات زیست محیطی ادامه داد: مجموعه قضایی استان درچار چوب قانون و با سرعت و قاطعیت همراه با متولیان حفاظت محیط زیست از حریم تنوع زیستی دفاع می کند

بخشی محبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کاهش تصدی گری های محیط زیست و ارتقاء بیش از پیش جایگاه حاکمیتی این سازمان، حفظ و صیانت از منابع حیاتی و حیات وحش بتواند به وضعیت مورد انتظار مردم برسد.

گفتنی است روز گذشته در همایش حقوق محیط زیست که درتهران برگزار شد ، از رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد از سوی معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام//

برچسب ها: مجازات ، شکارچیان ، شکار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.